Шукати в цьому блозі

четвер, 16 січня 2014 р.

Бізнес по-російськи.        
У високотехнологічній сфері, енергетиці і взагалі в машинобудуванні особливих перспектив на поліпшення не передбачається з цілого ряду причин, на деяких з яких варто зупинитися докладніше.
Насамперед, про багатостраждальні залізничні вагони. Росії українські вагони не потрібні. В останні роки на російських залізницях спостерігалася гостра нестача рухомого складу. Виробники вагонів, у тому числі українські, були цим розбещені, безперервно завищували ціни, не займалися новими ринками збуту і видами продукції, мало думали про той час, коли попит знизиться. Цей час настав. Криза галузі призвів до затоварювання на складах і пояснюється двома причинами - скороченням перевезень в Росії, що призвело до значного надлишку буквально всіх типів вантажних вагонів і цистерн, і перевиробництвом рухомого складу. Якщо раніше потреба російського ринку в вагонах доходила до 100 тисяч одиниць на рік, то зараз вона зменшилася в два рази. Проблему надлишку вагонів на ринку ще більше загострив введення російською групою ІСТ в дію в 2012 році Тихвинского вагонобудівного заводу потужністю 13 тисяч вагонів на рік. Тому обмеження поставок українських вагонів до Росії мали не стільки політичні, скільки економічні причини.Простіше кажучи, це боротьба з конкурентами за допомогою держави. Оскільки кон'юнктура на російському ринку вагонів тільки погіршується, то московські домовленості положення вагонобудівних підприємств України жодним чином не поліпшать. Втім, вагони - це «дрібниці» ...
Відомо, що Україна вкрай зацікавлена ​​в модернізації і розвитку атомної енергетики, насамперед, у добудові 3-го і 4-го енергоблоків Хмельницької атомної станції. Переговори про це ведуться вже довгі роки, документів на цю тему підписано безліч, вартість передбачуваного будівництва неухильно зростає, далі розмов справа не йде. Але Протокол 6-го засідання україно-російської міждержавної комісії від 17 грудня 2013 року, замість чіткого визначення термінів будівництва, джерел та обсягів його фінансування сторонами, знову містить загальні, ні до чого не зобов'язують фрази.
Вкрай заплутаним є ситуація із співпрацею в авіабудуванні. Питання про завершення спільних державних випробувань багатостраждального літака Ан-70 так і не вирішено.Хоча це кращий транспортник середнього класу, і ніякої російський Іл-476, по суті, модифікація старого-доброго Іл-76, з Ан-70 зрівнятися не може.
Точно так само нічого конкретного Росія не пропонує в широко розрекламованому відновлення серійного виробництва літаків Ан-124 «Руслан» з двигунами Д-18. З «Русланом» взагалі має місце безліч курйозів. Незважаючи на те, що основна виробнича база цього повітряного судна знаходиться в Ульяновську, самостійно російський авіапром налагодити виробництво не здатний. Навіть анонсовану нещодавно «великим фахівцем в авіації» віце-прем'єром Росії Дмитром Рагозіна модернізацію існуючого парку цих машин, випущених в 1980-х роках, російські підприємства без участі українських колег не можуть через відсутність досвіду, кадрів і необхідної технічної документації.
По ряду оцінок, в останні роки дуже незначний відсоток продукції українського авіапрому був орієнтований на Росію. За ці роки були знайдені нові ринки збуту, переважно в країнах третього світу. Правда, певну проблему становить той факт, що процентний вміст російських вузлів і агрегатів в українських повітряних суднах дуже високо і доходить іноді до 70% і більше. Кремль може за політичними мотивами перекрити постачання комплектуючих і паралізувати роботу авіапрому України. Але тим самим він паралізує роботу сотень російських підприємств, що призведе загострення соціально-економічних проблем, насамперед, в російській провінції, де ці заводи розташовані і де гострих проблем і без того вистачає.
Іншими словами, український авіапром не здатний розгорнути масове виробництво, оскільки всі серійні заводи, за винятком харківського, в радянські часи були розміщені в Росії, а також не може працювати без російських комплектуючих. Тому основа для взаємовигідного співробітництва реально існує, але в пасажирському та військово-транспортному літакобудуванні провідною швидше повинна бути Україна, а не Росія.Правда, Росія могла б стати джерелом інвестицій, але розмови про фінансування спільних проектів через російську Об'єднану авіабудівну корпорацію залишаються розмовами вже тривалий час. Та й навряд чи Росії володіє для цього достатньою кількістю грошових коштів.
Втім, іноді гроші знаходяться, але їх витрачання є, м'яко кажучи, неадекватною. Взагалі, деякі рухи тіла Москви в галузі авіаційної промисловості погано піддаються логіці, а головне - суперечать гучним заявам про необхідність об'єднання можливостей України і Росії в галузі високих технологій, включаючи авіацію. Свого часу російський авіапром відмовився від спільного з Україною виробництва літака Ан-148, який приблизно на 70% складається з російських комплектуючих. Налагодження його виробництва у Воронежі не вимагало настільки вже великих капіталовкладень. Замість того, перевага була віддана спільному з Ізраїлем (теж ще «великі авіабудівники»!) Літаку «Suhoy Super Jet» (SSJ), який на 80% складається з імпортних комплектуючих, а на його розробку і запуск у виробництво довелося витратити мільярди доларів. Важко сказати, чи була це вдала операція іноземних спецслужб з нанесення шкоди економіці Росії, або це звичайна корупція в особливо великих розмірах, за яку хтось отримав величезний «відкат», але Росія явно понесла невиправдані втрати і отримала на виході «сире» повітряне судно, яке дорожче свого аналога Ан-148, але істотно поступається йому за цілою низкою показників.
Взагалі, надії на те, що інтеграція з Росією дозволить завантажити ті чи інші підприємства замовленнями, є вкрай наївними. Яскравим прикладом може служити важке становище Мінського автозаводу, не дивлячись на входження Білорусі до Митного союзу. Росія довгий час була головним ринком збуту МАЗів. Але в Росії було прийнято рішення зачистити ринок для свого КамАЗа, і МАЗ опинився на межі виживання.
Щось подібне може статися з експортом до Росії авіадвигунів виробництва запорізького підприємства «Мотор-Січ». Насамперед, мова йде про вертолітних двигунах. Нещодавно в Санкт-Петербурзі був запущений завод з виробництва вертолітних двигунів, в який були вкладені величезні гроші. Тому слід очікувати скорочення закупівель у «Мотор-Січі», для якої російський ринок залишається основним. І ніякі гасла про співпрацю не допоможуть.Правда, фахівці стверджують, що російські модифікації двигунів, що мають спільні з українськими радянське коріння, істотно поступаються запорізьким, так само як і технологія виробництва на заводі, але це інше питання.
Піднявшись над авіапромом ще вище, тобто в сферу ракетно-космічної техніки, можна також виявити масу доказів того, що задеклароване співробітництво з Росією мало що дає українській стороні, а в ряді питань Україна більше потрібна Росії, ніж навпаки.
Насамперед, слід зазначити, що і з питання співпраці в ракетно-космічної галузі в Протоколі 6-го засідання україно-російської міждержавної комісії від 17 грудня 2013 містяться лише загальні фрази. У ЗМІ з'явилася інформація, що російська сторона старанно вихолощувала зміст документа з тим, щоб він ні до чого не зобов'язував.Водночас, Росія є хоч і важливим партнером у космічній сфері, але далеко не єдиним, оскільки Державне космічне агентство України співпрацює також з США, Європейським космічним агентством (ЄКА), Китаєм і Бразилією. Україна залишається провідною країною з виробництва ракетоносіїв і двигунів, наприклад, для ракет «Вега», що запускаються у Французькій Гвіані Європейським космічним агентством, для ракет «Антарес» американського космічного агентства NASA. Особливе значення має спільний з Бразилією проект створення в пускового комплексу і ракети-носія «Циклон» для пусків з екваторіального космодрому Алькантара ¸ а також міжнародний проект «Морський старт» (Sea Launch) з українською ракетою-носієм Зеніт-3SL. Хоча ця ракета більш, ніж на 70%, складається з російських комплектуючих і без жодних нових «нападів україно-російського співробітництва», Кремль навряд чи зважиться з політичних мотивів перекрити їх поставки, як мінімум, з двох причин: по-перше, в цьому спільному проекті беруть участь ще США і Норвегія, а слава неадекватних партнерів Москві ні до чого, оскільки ринок космічних послуг є досить конкурентним, а по-друге, перекривання поставок боляче вдарить по ракетно-космічної галузі самій Росії, де зараз спостерігається серйозна криза.
Криза проявився практично по усіх ключових напрямах. По-перше, великий удар по космічним планам завдала аварія ракети-носія «Протон» у липні 2013 року. По-друге, по ряду фінансових і технічних причин згорнута розробка нової ракети-носія «Русь-М», і Росія продовжує літати хоч і на надійних і модернізованих, але все ж застарівших «Союзах», розроблених майже півстоліття тому (!) Геніальним Сергієм Корольовим, по шляху якого до цих пір йде російська космонавтика. По-третє, перманентна доробка військової ракети «Булава» затягнулася до непристойності, міжконтинентальні балістичні ракети (МБР) SS-18 «Сатана» радянського виробництва, що становлять основу стратегічної зброї стримування Росії, неухильно знімаються з бойового чергування через закінчення ресурсу, перспективи створення важкої МБР стають все більш примарними.
У ряді ракетно-космічних програм Росія в принципі не може обійтися без українського науково-технічного потенціалу, насамперед, без ВО «Південмаш» і КБ «Південне».Зокрема, мова йде про продовження ресурсу МБР, конверсії знімаються з озброєння SS-18 в ракети-носії «Дніпро» для комерційних пусків. Більш того, по ряду оцінок, Росія взагалі не здатна без українських фахівців і підприємств створити нову МБР.
Таким чином, незалежно від того, що написано в міжурядовому протоколі, деклароване поглиблення співпраці в ракетно-космічної галузі в реальності мало дає українським підприємствам. З тих же позиціях, в яких Росія кровно зацікавлена, співпраця не припинялося навіть у період торгових воєн.

«Краще газу гірше немає»

Ситуація з газом дещо інша, але і тут, при найближчому розгляді, не все так добре, як здається на перший погляд. Нагадаємо, что17 грудня 2013 глави «Газпрому» і «Нафтогазу» Олексій Міллер і Євген Бакулін підписали доповнення до газового контракту, згідно з яким з 1 січня 2014 року встановлюється ціна в розмірі $ 268,5 за 1000 кубічних метрів. У 4-му кварталі 2013 року ціна становила $ 406. Очевидно, що це вигідно. Зниження собівартості за рахунок здешевлення енергоносіїв та сировини зробить продукцію підприємств більш конкурентоспроможною. Також істотно покращиться ситуація з державними фінансами: очікується, що дефіцит поточного рахунку, який в 2013 році оцінюється в 7-8% ВВП, буде знижений до 5-6% ВВП, і на закупівлях газу у Росії можна буде заощадити до $ 4-4, 5 млрд на рік. Витрати на енергоносії для бюджетних установ можна буде істотно скоротити. Але це тільки з одного боку ...
З іншого боку, згідно ДОПСОГЛАШЕНІЮ, ціна на газ буде переглядатися кожного квартал, формула ціни залишилася без змін, і це дає можливість російській стороні змінювати ціну в залежності від політичних мотивів. Залишилося в силі головна умова контракту - «бери або плати», а також вимога про обов'язковий обсяг закупівель газу, який становить мінімум 33 млрд кубів на рік з урахуванням 20%-ного нештрафуемого недобору, тому в 2014 році при ціні $ 268,5 за 1000 кубів Україна повинна буде витратити на газ $ 8,9 млрд.
І це при тому, що за останні роки «завдяки» кризі і шляхом вимушеної економії через дорожнечу Україна добилася істотного зниження споживання блакитного палива з 60 млрд кубів на рік приблизно до 40 млрд кубів, з яких 20-23 млрд кубів становить російський газ .Уряд вже анонсувало амбітні плани скорочення в найближчі роки закупівель до 17 і навіть до 15 млрд кубів. Правда, тут мова йде про закупівлі «Нафтогаз» для державних потреб.Газ для промисловості комерційні структури закуповують по окремим договором, насамперед, Ostchem Фірташа для потреб хімічної промисловості, де газ використовується не як паливо, а як сировину. По ряду оцінок, структури Фірташа закуповували газ приблизно по то ж ціною, яка тепер встановлена ​​для України - близько $ 270 за 1000 кубів.
У «сухому залишку» маємо наступне. Україна отримує «зайвий» газ хоч і за низькою ціною, що з'їдає економію валюти за рахунок отриманої знижки і позбавляє мотивів до впровадження енергозбереження. Крім того, призупинено налагодження альтернативних шляхів отримання енергоносіїв, зокрема, українська делегація так і не підписала широко розрекламований договір про реверс газу через Словаччину, хоча за цей довгий час йшла боротьба. Є обгрунтовані підозри, що зроблено це було за наполяганням Москви, так як «Газпром» має ексклюзивне право на прокачування газу через Словаччину.
У свою чергу, Москва шляхом надання знижки на газ, яку вони змушена була надати цілої низки європейських покупців через падіння обсягів продажів, не тільки збільшила ринок збуту в Україні, а й отримала додатковий важіль впливу на режим Януковича і країну в цілому у вигляді ціни на газ, яка в будь-який момент може бути збільшена.

Удушення кредитуванням

Мабуть, найбільш резонансною домовленістю стало виділення Москвою Україні $ 15 млрд. Основний масив фінансування в розмірі $ 12 млрд буде виділено протягом 2014 кількома траншами. Це дозволяє виділення кожного траншу супроводжувати нав'язуванням Кремлем політичних умов, прихованих від широкої громадськості. Наявність можливих «таємних протоколів» багато разів висвітлювалася в ЗМІ. Зокрема, багато говорилося про можливість дострокового погашення або штрафних санкцій у разі невиконання якихось «таємних» умов.
Правда, зазначені підозри поки розвінчуються самим механізмом надання Москвою першого траншу в розмірі $ 3 млрд, яке було здійснене шляхом продажу Україною дворічних євробондів з купонним доходом в розмірі 5% річних через Ірландську фондову біржу. Така форма позики навряд чи дозволяє вимагати дострокового повернення, але дає можливість супроводжувати виділення кожного наступного траншу додатковими умовами.Але думається, що основна гра Кремля побудована на іншому, про що далі.
За словами міністра фінансів Росії Антона Сілуанова, як способу кредитування були вибрані євробонди, тому що вони більш захищені, ніж міждержавний кредит. Крім того, вони можуть бути продані на вторинному ринку.
5% ставка по кредиту хоч і вище 3,5%, під які дає гроші МВФ, але все одно набагато менше тих 7,5% -7,625%, під які Україна займала гроші в 2013 році. Не кажучи вже про те, що на вторинному ринку прибутковість боргових зобов'язань українського уряду іноді перевищувала 20% річних. Російський кредит дозволить поповнити критично зменшені резерви Нацбанку, а також дозволить розраховуватися за боргами в 2014 році, на що, за різними оцінками, буде потрібно $ 7-10 млрд. Передбачається, що в кінці 2014 року резерви НБУ складуть $ 25 млрд.
Стабілізація фінансів і зниження очікувань дефолту, яким ще недавно лякали Україну, зробить більш легким доступ уряду на ринок зовнішніх запозичень, а головне, знизить ставки кредитування як на зовнішніх фінансових ринках, так і за внутрішніми позиками в гривні.
Власне, це вже відбулося, і є підозра, що на операції кредитуванню режиму Януковича Кремлем хтось вже непогано заробив. Відомо, що не так давно американська інвестиційна компанія Franklin Templeton скупила на вторинному ринку українські боргові зобов'язання на суму $ 6 млрд з 25%-м дисконтом. Як тільки стало відомо про виділення російського кредиту, дисконт знизився на 100 базисних пунктів, і це дає можливість на рівному місці «підняти» півмільярда доларів.
Велику небезпеку становить короткостроковість кредиту. Очевидно, що це стане фактором величезного впливу не тільки на Януковича і його режим, а й на його можливого наступника після виборів 2015 року. По ряду оцінок, при викупі Росією дворічних євробондів на повну суму, під кінець 2015 роки Україні доведеться виплатити $ 5,4 млрд, що є рекордно великий суми для такого короткого проміжку часу. Таким чином, країна може знову опинитися на межі дефолту і девальвації, набагато більш руйнівних, ніж зараз, якщо кредит не буде взято. Але і це ще не все ...
У результаті Москва має шанс сконцентрувати приблизно 50% державного боргу, що дозволить Кремлю впливати на політику правлячого в Україні режиму. Про те, що значну частину боргу Кремль вже контролює через державні та напівдержавні російські банки Ощадбанк, Зовнішекономбанк, Внешторгбанк і Газпромбанк, свідчить недавня заява Путіна про те, що українські позичальники повинні кільком великим російським банкам майже $ 29 млрд. Ця сума повинна бути погашена в найближчі 2-3 роки, і до неї додадуться $ 15 млрд позики за євробондами.
Навряд чи варто серйозно розраховувати на те, що за цей час фінансове становище країни істотно покращиться. Розраховуватися буде нічим, і цілком імовірно, що Москва може запустити так званий білоруський сценарій - вилучення активів за борги. Втім, ця схема ця схема була «вдало» випробувана не лише в Білорусі, що позбулася за борги газотранспортної системи, але також у Казахстані та у Вірменії. В останній Росія забрала за борги навіть атомну електростанцію.
А Україна - це набагато більше, ніж Білорусь, Казахстан і Вірменія разом узяті. Навіть після тотального дерибану 1990-2000 років, в Україні залишилося безліч активів, в яких вкрай зацікавлені Кремль і підконтрольні йому російські олігархи. Серед цих активів можна назвати, перш за все, газотранспортну систему, Одеський припортовий завод, аміакопровід і нафтопроводи. Але це далеко не все ...
Повторимо, що Москву дуже цікавлять українські підприємства, що випускають машинобудівну, оборонну і продукцію подвійного призначення. Частина їх Кремль хотів би прибрати до рук, а частина - нейтралізувати, щоб вони не складали конкуренцію на світовому ринку аналогічним російським підприємствам. Йдеться, наприклад, про виробника бронетанкової техніки заводі імені Малишева, розробника і виробника високоточної зброї КБ «Луч» та ряді інших. Крім того, в Москві вкрай стурбовані налагодженням співпрацею низки оборонних підприємств України з Заходом.
Зокрема, Кремль зацікавлений у контролі КБ «Південне» і ВО «Південмаш», без яких, повторимо, Росія поки не здатна створити нову міжконтинентальну балістичну ракету натомість виведених з експлуатації радянських ракет. Москва вкрай зацікавлена ​​в авіаційній промисловості України, включаючи держпідприємство «Антонов», а також авіадвигунобудівна КБ «Прогрес» і АТ «Мотор-Січ», без яких Росія не здатна переоснастити військово-транспортну авіацію і забезпечити двигунами повітряні судна.Росія так і не змогла налагодити виробництво газових турбін для військових судів, а тому дуже зацікавлена ​​в підприємстві «Зоря-Машпроект». Москві хотіла б встановити контроль над харківським «Турбоатомом» і цілий поруч енергомашинобудівних підприємств.
Словом, Москві є що відбирати у України. Списувати українські борги в Білокам'яній явно не мають наміру. Борги, повернення яких є досить сумнівним, можуть стати тією наживкою, яка дозволить Кремлю прибрати до рук одні активи і нейтралізувати інші, щоб не заважали.

Розвал по-російськи

Прихід російського капіталу в Україну також не обіцяє нічого хорошого. Справа навіть не в тому, що російські олігархи контролюються Кремлем і в своїх діях слідують політичної лінії вищого російського керівництва. Це в Україні олігархи, так чи інакше, маніпулюють бюрократами, включаючи вищих посадових осіб, а в Росії все навпаки, і в цьому сенсі «Росія - не Україна».
Тих, хто від приходу в Україну російського державного і приватного капіталу наївно очікує припливу інвестицій, особливо прямих, і відродження виробництва, доведеться сильно розчарувати. Вся історія «заходів» російського бізнесу в Україні свідчить про те, що це призводить до розвалу підприємств і цілих галузей.
Найяскравішим прикладом служить ситуація в нафтопереробній промисловості України, яка перестала, по суті, існувати після того, як на межі 1990-2000-х років була за копійки віддана російським олігархам під зобов'язання майбутніх інвестицій, модернізацій, поставок нафти і завантаження виробництва. Всі відноситься до Кременчуцького, Одеському і Лисичанському нафтопереробним заводам, які рано чи пізно були зупинені повністю або майже повністю. Виняток становить хіба Кременчуцький НПЗ, контрольний пакет якого начебто знаходиться у держави. Але тут вже багато років йде метушня між міноритарними структурами Коломойського і Татарстаном ... Але це окрема тема, широко висвітлювалася в ЗМІ. В цілому, російським «Татнефти», «ЛУКОЙЛу», ТНК набагато вигідніше завозити готові нафтопродукти, ніж займатися виробництвом.
Після приватизації деяких суднобудівних підприємств України російськими олігархами, деякі з яких примудрилися тут натуралізуватися і навіть «прикупити» собі депутатський мандат, наприклад, Новинський, ситуація на цих підприємствах аж ніяк не поліпшилася.Хоча віце-прем'єр Росії Рогозін недавно скаржився, що російські заводи перевантажені і не справляються із замовленнями по військових і цивільних судам, включаючи газовози.
Точно так само, приватизація задешево Запорізького алюмінієвого комбінату та Миколаївського глиноземного заводу не принесли обіцяних інвестицій. Новий алюмінієвий завод у Миколаєві так і не був створений, а Запорізький комбінат практично знищений, а його залишки зараз ледь животіють.
В цілому, в своїх діях російські олігархи мало відрізняються від вітчизняних нуворишів - роздобути підприємство якомога дешевше, «кинути» з інвестиційними зобов'язаннями, викачати все що можна, а награбоване вивести в офшор.

неділю, 12 січня 2014 р.

Номерна належність транспортного засобу по регіонах;
Регіон                                      старі               нові 
Крим                                         АК                  КК
Вінницька обл.                          АВ                  КВ
Волинська                                 АС                  КС
Дніпропетровська                      АЕ                  КЕ
Донецька                                  АН                  КН
Житомирська                            АМ                  КМ
Закарпатська                            АО                  КО
Запорізька                                АР                   КР
Івано-Франківська                     АТ                  КТ
Київська                                    АІ                   КІ
м.Київ                                       АА                  КА
Кіровоградська                         ВА                   НА
Луганська                                 ВВ                  НВ
Львівська                                  ВС                  НС
Миколаївська                            ВЕ                  НЕ
Одеська                                    ВН                  НН
Полтавська                               ВІ                   НІ
Рівненська                                ВК                  НК
Сумська                                    ВМ                  НМ
Тернопільська                           ВО                  НО
Харківська                                АХ                   КХ
Херсонська                               ВТ                   НТ
Хмельницька                             ВХ                   НХ
Черкаська                                 СА                   ІА
Чернігівська                              СВ                   ІВ
Чернівецька                              СЕ                   ІЕ
м.Севастополь                           СН                  ІН
            

середу, 8 січня 2014 р.

Донщина - українська територія:
https://www.youtube.com/watch?v=rKa-ielIoXc&feature=c4-overview&list=UU-VquKYSy--mctKbOqkn4cg

      Донщиною називаються землі розселення українців в межах території колишньої Області війська Донського – напівавтономної адміністративної одиниці Російської імперії 18-початку 20 століть. З ліквідацією більшовиками донського козацтва як соціального стану після Жовтневого перевороту 1917-го року, була ліквідована і ця адміністративна одиниця, а її землі розподілені між іншими складовими частинами Російської республіки та України. В сучасній Російській Федерації до складу історичної Донщини, як території колишнього розселення українського народу, можна віднести значну частину території Ростовської області, західний окраєць Волгоградської області по правому берегу Хопру до його впадіння у Дон, а також північно-західну частку Калмикії до ріки Манич, яка є південно-східним кордоном Донщини, так само як її південно-західним кордоном є річки Єя, Куго-Єя та Середній Єгорлик. Чільним містом української Донщини безперечно можна вважати Ростов (Ростов-на-Дону), який за всю свою 300-літню історію лише 17 років знаходився у складі Області війська Донського (у 1887-1904 рр.), а до того більше 100 літ був частиною Катеринославської губернії (Катеринослав – сучасний український Дніпропетровськ).
       Останнім часом в українській літературі Донщиною часто називають територію Донецької області України, а то і увесь Донбас (дивись наприклад українську Вікіпедію). Але це не вірно. І Донецька область, і місто Донецьк як її центр, і Донбас (Донецький вугільний басейн), ведуть свою назву від ріки Сіверський Дінець, яка протікає цією територією і є притокою Дона. Сам же Дон територією України не тече, і тому називати Донщиною якісь землі сучасної Української держави недоречно. Для Донецької області природною є назва Донеччина, а Донбас він і є Донбас.
      Вперше українці закріпилися на берегах середнього Дону за часів князювання Святослава Хороброго, коли цей войовничий київський князь ущент розгромив хозарів, захопивши їхню донську фортецю Саркел, та перетворивши її на слов'янський форпост Білу Вежу. Від того часу (з 965-го року), Біла Вежа стала значним торговим та воєнним пунктом Давньокиївської Держави у Великому Степу, на шляху до Північного Кавказу та Середньої Азії. Слов'яно-тюркський гарнізон у Білій Вежі обороняв південно-східні кордони Київської Русі від нападів степовиків аж до початку 12-го століття, і лише феодальні міжусобиці у державі та посилення половців, змусили наших предків покинути ці землі.
      Вдруге українці збудували свої оселі на нижньому Дону після того, як з'явилися тут у середині 16-го століття під керівництвом князя Дмитра Вишневецького, черкаського старости, славутного "Байди" українських пісень. Прийшовши з Байдою до Дону, запорізькі козаки заснували тут міцне поселення, яке назвали Черкаським, на честь Черкас, дніпровського володіння князя Вишневецького на Україні. Так запоріжці поклали початок донським козакам, які ще у 19-му столітті добре пам'ятали, що предки їхні колись були запорожцями, та звалися "черкасами" по своїй першій столиці. Спочатку донські козаки сильно зберігали свої українські традиції, мову та звичаї, але згодом, за рахунок значної частини російських селян, що втікали на Дін від лихого кріпацтва та козачилися тут, донці вельми зросійщилися, і зберігши у своїй ментальності деякі українські риси, все ж поступово перетворилися на субетнос російської нації, яким є і дотепер.
      До 18-го століття, донські козаки, як і запорізькі, зберігали свою незалежність, протистоячи зі зброєю в руках зазіханням не тільки турків та татар, але і московським зайдам. Та знищивши українське козацтво в Запоріжжі та на Гетьманщині, російська влада зберегла козацьку організацію на Дону, перетворивши колишніх борців за волю на своїх вірних слуг. Саме донські загони, разом з поліцією, захищали у Москві та Петербурзі гнилий імперський режим від революційних протестів, шашками розганяючи мирні демонстрації студентської молоді. У нагороду за це царський режим наділив донських козаків різними пільгами, перетворивши їх на військовий стан, що ніс лише військову службу, майже не переймаючись сільськогосподарською справою.
      Тим часом становище українського селянства в імперії значно погіршало. Нащадки запорізьких козаків тепер страждали від малоземелля, та змушені були шукати нових земель, аби вижити та вигодувати власні родини. Так українці втретє з'явилися на Дону, але тепер ні як господарі цієї території, а як злиденні орендарі, які годували своєю працею і самих себе, і власників землі з донського козацтва. На офіційному рівні українці в Області війська Донського були позбавлені різних прав, і хоча у багатьох районах краю складали відтепер національну більшість, згідно з законами імперії презирливо іменувалися "іногородніми", і страждали від свавілля донських козаків, яке завжди покривалося владою.
      Тому не дивно, що після повалення царату, українське селянство Донського краю виступило на боці російських більшовиків проти донського козацтва, і серед місцевих червоних командирів було забагато людей з українськими прізвищами. Але перемога радянської влади призвела до загибелі і тих і інших. Спочатку більшовики розправлялися з місцевими козаками, винищуючи їх як "контрреволюційну силу", та віддаючи козацькі землі в руки їх справжніх власників – українських селян, але давши працьовитому селянству трохи піднятися у своєму економічному становищі, винищували і їх, як "куркулів" та "сільську буржуазію". В результаті на Дону зникло і повноцінне козацтво, зникло і українське життя. Місце і тих і інших зайняли переселенці з Центральної Росії та Кавказького регіону.
      У сучасній Російській Федерації нібито відроджується козацьке життя, але тепер козаками можуть стати всі, хто народилися на донській землі, не дивлячись на те, ким були і де жили їхні предки за часів імперії. Організоване ж українське життя переслідується на сучасній Донщині як і скрізь у Росії. Тому і не дивно що серед сучасних донських козаків так багато людей з українськими прізвищами, що було зовсім не притаманно справжньому донському козацтву. Нащадкам українських селян, чиїх предків гнобили ті козаки, легше записатися до лав своїх колишніх ворогів, і користуватися пільгами від держави, ніж відроджувати славу своїх справжніх предків, адже боротися за правду це є доля обраних, і не кожному це дано. Тому знов таки маємо, що маємо.

       У складі української етнічної Донщини можна виділити два окремих регіони, кожний зі своєю особливою специфікою. По-перше це Донське Приозів'я, землі навколо устя Дону, з такими містами як Ростов, Озів, Таганріг. В роки незалежного існування донського козацтва ця територія підкорялася туркам, які збудували тут міцну фортецю Озів, що перекривала донським козакам вихід в Озівське та Чорне моря. Після того, як у 18-му столітті російські війська перемогли турок, ці землі активно заселялися українцями, і більше ста років входили до складу української Катеринославської губернії. В етнічній приналежності земель навколо Таганрогу до української національної території не сумнівалися і більшовики, які при утворенні Української РСР створили Таганрозьку округу у складі Донецької губернії цієї республіки. До України Таганріг належав до 1924-го року, і відійшов до Росії не з національних, а лише з суто економічних міркувань, адже навіть за всесоюзним переписом 1926-го року 71,7 % населення округи складали українці.
       Так само до 1924-го року у складі України був і Східний Донбас, як Шахтинська округа тієї ж Донецької губернії. В національному і економічному плані Східний Донбас формувався і оселявся таким самим чином як і Донбас український, що знаходиться зараз у складі Донецької та Луганської областей незалежної України. Разом з Таганрогом приєднали до Росії і східнодонбаські землі, і відтепер шахтарські міста з промовистими іменами Шахти, Новошахтинськ та Кам'янськ-Шахтинський знаходяться у складі Ростовської області, за східними межами українського державного кордону.

Таким чином, підбиваючи підсумки цього нарису, можна зазначити:

Донщина – український етнічний регіон з культурним центром у Ростові.У складі Донщини: Донське Приозів'я (з Ростовом, Таганрогом та Озовом), і Східний Донбас (із Шахтами, Новошахтинськом і Червоним Сулином).В економічному, національному і культурному плані Донщина тяжіє до українського Донбасу.

пʼятницю, 3 січня 2014 р.

          ЗМІСТ:                                          .
 Корисні посилання України:
 Онлайн ТВ
 Єдиний державний реєстр підприємств ЄС
 Єдиний державний реєстр підприємств Німеччини.
 Єдиний державний реєстр підприємств Австрії.
 Єдиний державний реєстр підприємств Cловакії.
 Єдиний державний реєстр підприємств Чехії.
          Руська Чехія:
 Корисні посилання Чехії:
 Замки Чехії.

          ДАІ:

 Таблиця штрафів ДАІ:
 Заява на ДАІ про безпідставну зупинку в адм.президента та департам. ДАІ.
 Скарга до суду ст.122 ч.4 на всі випадки
 Апеляційна скарга постанови на всі випадки
 Скарга на постанову начальнику ДАІ області
 Заява в прокуратуру про безпричинну зупинку
 Скарга в ДАІ про безпідставну зупинку транспортного засобу
 Заява до суду на постанови ДАІ та відшкодування моральної та мат.шкоди
 Позовна заява про відшкодування моральної та мат.шкоди за постанову на алкоголь
 Скарга за безпідставну зупинку і за незупинку на СТОП
 Скарга до суду ст.130.,ч.1 відмінити протокол за алкоголь.
 Оскарження постанови ст.130,част.1 алкоголь.
 Скарга до суду за алкоголь ДАІ
 Скарга в ДАІ на постанову по довіреності
 Скарга до суду за пішоходний перехід ДАІ
 Скарга в суд про відновлення строку на оскарження
 Скарга до суду за постанову ДАІ тріщина на склі.
 Скарга в суд за евакуацію автомобіля. 
 Заява до суду за евакуацію автомобіля 2:
 Скарга в суд за створення аварійної ситуації
 Позовна заява до суду. Відшкодування заподіяної шкоди
 Позовна заява про скасування постанови ДАІ та відшкодування мат.шкоди.
 Оскарження постанови на знак 5.16 проїзд перехрестя в забороненому ряді.
 Оскарження постанови ст.12.10:знаку 3.29., який обмежує швидкість до 50 км на посту ДПС
 Оскарження ст.122.ч.1. п.12.9: швидкість на знак 50
 Скарга в суд ст.122 ч.1. за швидкість 50км
 Оскарження постанови ст.122.ч.1: перевищення швидкості.
 Скарга до суду на постанову за швидкість до ДАІ 
 Оскарження постанови ст122, ч.1 швидкість
 Оскарження постанови п.12.9, знак 3.29: швидкість.
 Позовна заява. ст.122 ч.1 перевищення швид. Фотофіксація на ВІЗИР
 Приклад скасування постанови в суді за перев. швидкості ТРУКАМ.
 Оскарження постанови ст.121, част.5..номерний знак..
 Скарга до суду ст.122, ч.1 :                 зупинка заборонена п.15.9
 Скасування постанови ст.122, част. 1: зупинка заборонена.
 Скасування постанови ч.1 ст. 122 КУпАП (порушення правил зупинки).
 Апеляційне оскарження постанови ст.121.ч.1: рух на жовтий.
 Скасування постанови ч.1 ст.122 КУпАП (порушення суцільної дор.розмітки
 Заява в суд по ч.1,ст.122, : суцільна дорожня розмітка.
 Апеляційна заява ст.152: вїзд до парку(порушення благоустрою міста).
 Скасування постанови на ст.152: (порушення благоустрою міста)

 Заява про демонтаж світофора:
 Скарга на "Кобру" за безпричинну зупинку  До Упр...
 Скарга в ДАЇ ненадання юридичної допомоги та нероз...
 Скарга в прокуратуру за штрафмайданчик..
 Скарга прокурору на постанову суду ДАІ ст.122 ч.4 ств.аврійної ситуації.
 Скарга приватна камера: Начальнику ВДАІ та АТІ
 Скарга в ДАІ області за безпричинну зупинк...
 Скарга в в управління ДАІ на безпричинну зупинку
 Скарга в МВС на протокол ДАІ за алкоголь.
 Скарга в МВС області за перевірку ДАІ доку.
 Скарга про безпричинну зупинку в ДАІ області
 Скарга до обласного ДАІ МВС України  
 Скарга на порушення ПДР працівниками ДАІ...
 Скарга прокурору щодо корупції в охороні навколишнього середовища.
 Скарга прокурору щодо корупції в охороні н...
 Скарга начальнику держохорони навколишнього середовища

 Інфозапит в ДАЇ: ст.121 част.4: за тимчасове зняття сидінь.
 Інфо-запит, чи складений протокол:Начальнику ВДАІ .
 Інформац. запит в ДАІ, чи суд надіслав їм поштове повідомлення.
 Інф. запит про правомірність платних парковок в мі...
 Інформаційний запит на інспектора про його порушен.
 Інф. запит на ДАІшника про його покарання...
 Інф.запит в Управлінння ДАI МВС Україн. про спецоперації
 Інф. запит в управління ДАЇ про наявніс...
 Інф. запит в ДАЇ про наявність штрафів, п...
 Інформаційний запит про штраф-майданчики: 
 Інформаційний запит в ДАІ, чи суд надіслав їм скасування протоколу.
 Як заставити ДАЇ відповісти на інфо-запит:
 ЗАЯВА в суд про оскарження бездіяльності ВДАІ щодо ненадання відповіді на інф.запит..
 Заява в суд про ненадання дійсної інформації на запит:
 Протест про відмову суду розгляду скарги на не відповідь на інфо-запит.
 Інф. ЗАПИТ Нач.Управління прав споживачів, чи може відвідувач проводити   відеозйомку
 Інфозапит в виконавчу службу:
 Закон Укр. Про виконавче провадження:htp://zakon2..
 ЗАЯВА про зупинення виконавчого провадження:
 Ст. 22 ЗУ "Про виконавче провадження"1. Виконавчі ...
 Скарга про неправильно встановлені знаки:
 ЗРАЗОК заповнення квитанції про сплаті штрафу

 КЛОПОТАННЯ  про надання права на захист та перенесення справи
 КЛОПОТАННЯ  про надання права на захист та безплатну правову допомогу
 КЛОПОТАННЯ про надання права на захист та безоплат. правової допомоги
 КЛОПОТАННЯ в суд про перенесення справи 
 КЛОПОТАННЯ в суд про взяття до уваги ріш. подібної справи по арештмайданчику
 Клопотання в суд. Керування у стані алкогольного сп'яніння.
 Клопотання про виклик свідка:

 Пояснення до протоколу:створення аварійної ситуаці
 Пояснення до протоколу про швидкість....
 Пояснення про порушення переходу дороги

 ПОРЯДОК огляду та направлення на алкоголь.
 ПАМЯТКА заповнення протоколу про швидкість
 ПАМЯТКА за порушення ПЕРЕХОДУ ДОРОГИ 
 ПАМ'ЯТКА ВОДІЯ ПРИ спілкуванні З інпектором ДПС І ...
 ПАМЯТКА безпричинна зупинка...... Наказ111. Докази
 РЕКЕНДАОМЦІЇ ДЛЯ ВОДІЇВ ПО ПРОТИДІЇ НЕЗАКОННИМ ВИМ...
 Пояснення вищого адм.суду про бездіяльності державної виконавчої служби

 ПЕРЕЛІК технічних засобів, що дозволено використовувати ДАІ
 Асоціація автовиробників прийняла рішення, з ціллю
 До конфіденційної інформації про фізичну особу нал.
 Так виглядає дійсна фотографія з Трукама:Дальность...
 Закордонний  паспорт за 170 гр.- постанова суду. ...
 Штрафи за перебування автомобілів на закордонних номерах
 Стамбульська канвенція -тимчасове ввезення автомобілів 
 Стягнення правопорушення може бути накладено не
 Як не платити ЖЕКу:.  Всі без винятку власники пов...
 З закону про інформацію.
 Пільги щодо сплати судового збору   
 Як визначити розмір судового збору: 
 Кредит. Згідно закону, банк не може Вам нарахувати.
       
                                          Податкова 
 Хто не платить податок за землю в Україні.
 Звільнено від сплати податку за землю та подання звітності єдиннеків власників ділянок.
 Штрафи за несплату єдиного внеску в  ПЕНСІЙНИЙ Фонд
 Форма Журналу реєстрації перевірок 
                       

                                    Статті:
Скіфи та їх походження Велика Скіфія. 

Готи і гуни.
Українські Веди, або Хто боїться визнання Велесової книги
 Хрещення Русі було в ІІІ ст.н.е.
 Хрещення Русі!
 Історію України V-Xст. навмисно замовчувалась,
 1025-річчя зґвалтування Києва «Хрещення» Києва 
 Росія не має жодного відношення до Хрещення Русі
 Правда про язичництво і християнство Вол. Великого.
 Русин-українець 14 років владарював у Римом
 МОНОМАХ.
 Українська імперія 
 Чи була колись Україна імперією? Здобутки князя Святослава.
 У середині ХІV ст. відбулося падіння Русі й руської цивілізації.
 Княжа Русь як давньоукраїнська держава
 Кому належать просвітителі слов'ян— Кирило і Метод...
 Король Данило Верховна Рада відмовилася вшанувати ...
 Конституція Пилипа Орлика...
 Запорозькі козаки - носії традицій арійських воїні.
 В ніч перед стратою Івана Підкови
 Втрачена спадщина? Хто такі козаки-характерники
 Вісла- Остання депортація
 Нема могили – не було українців. Як знищують пам"я.
 75 років тому в Польщі руйнували православні церкв.
 Знищення українських церков Холмщини та Підляшшя -.
 Сьогодні день "визволення" в Україні.  Що ж означа...
 ВОЛИНСЬКА ТРАГЕДІЯ 1943 РОКУ. ПРИЧИНИ І НАСЛІДКИ ].
 Волинська трагедія:
 Ющенко. Мій погляд.
 Чому був зруйнований Успенський собор Києво-Печерської Лаври?
Хто такі хасиди. Хасиди поширюють націоналістичні 
Євреї стурбовані проблемою чистоти своєї раси:
Навіщо єврейський парламент в Європі?   
Іудаїзм і Християнство 
Страшна правда про хасидів
Бабин Яр; 
Голокост був? Насамперед, розглянемо цифру « 6 міл...
Єврейські погроми?
10 теорій змови
Адміністрація Обами офіційно визнала єврейську змову
Чума на наші голови -1 Хто ж напустив «Чорну смерть».
Чума на наші голови-2 Чума і лихварство  Чума розч...

КУБАНЬ СТАЛА НА ЗАХИСТ УКРАЇНСЬКОЇ БАЛАЧКИ
Кавказ  На Північному Кавказі стає все гаряче.
Геноцид Росії  Економіка на межі прірви.
Куди подівся 1 млн. 437 тис. 151 українець Кубані?...
Дмитро Донцов... та паралелі й перпендикуляри укра...  
Детройт білі покинули.
Від нас приховують, що звичайний вітамін В17 вбиває рак
Євреї, араби і рушниця Кожен народ має право будува...
Кримська війна, великодержавні фантоми й Україна
УРСР в складі "СССР"

Українська трагедія 1919 року очима ад’ютанта Петлюри

Костянтин Іванович Острозький:
Синьоводська битва:
«Пізнай себе». Українська ідея Григорія Сковороди
Григорій Сковорода у Таганрозі 
Григорій Сковорода. Життєопис

Карта Західно-Українська Народна Республіка
 Мапа "Жовтий клин" Карта започатковує серію “
 Карта Соборна Україна     Випуск карти
Карта України
Туристична карта-путівник "Українські місця в Польщі

Патріарх Йосип Сліпий

Нашестя зі степу

Русь погана

Золоті ворота в Києві

Куликовська битва, якої не було. Головний міф 

«Традиції шляхетського роду»

Холодна війна за Крим. Як ділили флот]Разом із Чор...

9 травня: день перемоги?  
   
Міфи і правда про Десятинну церкву

Акція «Вісла» — останній акт українсько-польської 

15 березня – День проголошення Карпатської ...

Бандерівці провокатори

Селянська реформа 1861 року: свобода, яку довелося..

Самостійна Кубанська Народна Республіка

Польська цеглина, але лев український

Петро І „подарував” Новий рік москалям, але не нам...

Гуцульський зрив.

Традиції боротьби на українських землях

Вакцинація - це щеплення дітям ракових клітин і 

Куди подівся вітчизняний одяг? 

У Свазіленді для відьом запровадили штраф за польо...

«Антифашистська» пошесть в Україні поширюється 

Здобуття українськими козаками Озова в ХVII століт...

Підняти повіки Вію:

 Фашистський антифашизм 


 Противиборча листівка українського підпілля. Архів...
 Велика Україна: від Вісли до Кавказу
 Карпатська Україна 8 жовтня 1938 р. в Ужгороді
 Воїнські обереги за часів Київської Русі
 Прихована історія українства
 Українці – володарі Давнього Риму
 Карта Давня Україна-Русь (V-X ст.) 
 Велич і загибель Великої Хорватії  
 Засновник Великої Хорватії    
 Давньоукраїнський князь Одоакр – останній імперато...
 ГЕОРГІЄВСЬКА стрічка була СИМВОЛОМ власівців
 Московія називалась до 1648р.
 ГОГОЛЬ український письменник
 Національний склад власників України:  .
 Радянський Союз виник на брехні у 1922 році .
 США проти Лазаренка.
 Газета Свобода - архів з 1893 з року
 Політичний наступ під прикриттям науки.
 Хто купив Свободу!... ВО «Свобода».
 УКРАЇНСЬКІ території В ПОЛЬЩІ 8... 
 УКРАЇНСЬКІ території В ПОЛЬЩІ 7  
 УКРАЇНСЬКА ЗЕМЛЯ В ПОЛЬЩІ 6...
 Українські землі Польщі 5..
 УКРАЇНСЬКІ землі В ПОЛЬЩІ 4..
 УКРАЇНСЬКІ місця в ПОЛЬЩІ 3.
 Українські території в Польщі 2...
 УКРАЇНСЬКІ території В ПОЛЬЩІ 1..
 Українські території в Польщі..Історія.
 Українські території в Словаччині
 Закон Мура в світі технологій...
 Найкращі книжки: вибір Ірина Славін...
 Азаров визнав, що сланцевий газ несе "певну загрозу
 Про російську складову німецького нацизму.
 Толерантність і пасіонарність........
  Майбутнє реальності.....
 Невже це «Свобода» переслідує євреїв у Євросоюзі?
 Каталог фінансово-промислових груп ........
 Неофашизм у Партії регіонів
 Українці в імперії зла
 Без Українців ......
 Рецепт від зігнутого хребта й підкошених колін 
 Велике Князівство Руське - це Київська Русь
 Генний код українців очима археології
 Влесова книга
 Глаголиця, кирилиця це словянська азбука.    . ..
 ЄС рекомендує припинити використoвувати в медицині...
 Німці хотять переписати історію і перекласти свою вину на українців
 Публікація за книгою: Олени Пчілки "Викинуті українці-євреї.
 Правда про голодомор!
 Про характерників.
 Велика Україна: від Вісли до Кавказу Останнім часо... 
 Карта газогонів України.
 Лексична розбіжність між українською та російською...
Поради: 
Таблиця розмірів жіночого одягу   
Як дома замінити хімію. 
Як знизити кров'яний тиск природним способом.  
Рецепти отрути для мишей і щурів та як позбутись
Рецепт бабусі для носа:
Рецепт бабусі від болі в колінах: 
Кануфер
Шипшина- лісова троянда. 
Прикорм для курей: 
Чим готувати зимою гусей?
Хвороба смородини Велике має значення, що знаходи
Лікарські рослини сіють осінню:
ЇЖА це яд
ЧАЙНИЙ ГРИБ.
ГОТУЄМО ПОГРІБ
Догляд  за садом поки не вдарили морози:  
Як зимою уберегти сад від зайців
Цикорій дикий:
Осінню доглядаємо дерева: Мох не завдає великої шкоди
Правила підкислення ґрунту. 
Як розкислити грунт:
Квашені яблука
Обприскування саду осінню:
Підготовка бджіл до зими
 Часник може бути одночасно і ярим, і озимим
 Кілька крапель йоду допоможе... визначити ступінь
 Підготовка саду до зими від шкідників.
Коли зібрано агрус та смородину?
Бурян березка:  
Перець відіграє досить значну роль у харчуванні ук... 
Коли на помідорах робляться кучері:  
Вишня: Це дерево здавна є одним із символів Украї...  
Літр: літр молока, два літри води, трилітрова банка...
Таблиця розмірів жіночого одягу   
Боротьба з вологим підвалом.
Щеплення дерев.
Як пересадити велике дерево.

ВІДЕО:

Жіночі образи в картинах.  фото .
Зима дитяча. Фото 
Червоний дуб в замку Добріш.    
Безкоштовна листівка - код троянди