Шукати в цьому блозі

четвер, 13 червня 2013 р.

Греки дали мусульманам термін до 30 червня, щоб ті залишили Грецію
Грецькі націоналісти пообіцяли зірвати будівництво мечеті в Афінах. Активісти ультраправої грецької партії «Хрісі Авгі» («Золота Зоря») звернулися до Федерації грецьких мусульман з вимогою «забратися з країни до 30 червня». В іншому випадку місцеві радикали пригрозили пригадати 400 років турецького ярма і «заколоти агресивних мусульман, як ягнят на Гіро».
Після того, як влада Греції вирішили розглянути можливість будівництва в Афінах нової мечеті, понад 110 тис. осіб висловили готовність виступити проти зведення ісламського культової споруди, повідомляє газета Dhma.

Активісти з партії ультраправих греків дали мусульманам термін до 30 червня, щоб ті покинули територію Греції. Радикали з ультраправої партії «Хрісі Авгі» також висловили готовність зірвати будь-які спроби будівництва мечеті в Афінах. Раніше представники партії не раз заявляли, що нелегальні мігранти, основна маса яких мусульмани, несуть відповідальність за поточні економічні біди і значне зростання злочинності в країні.

Керівництво Греції вже кілька років обіцяє побудувати місцевим мусульманам мечеть, але через протистояння громадськості чиновники щоразу відмовляються від цих планів.

Справа в тому, що більшість греків поділяє думку націоналістів. Вони вважають будівництво мечеті в Афінах неправильної платою мусульманам за захоплення Константинополя і перетворення храму Святої Софії в мечеть і музей. Крім того, у греків живі в пам'яті геноцид, масові вбивства і терор з боку турків.

«Ми не готові пробачити тих, з-закого ми були позбавлені державності і базових прав», - розповів мистецтвознавець афінського університету Ніки Ніколау.
 На відміну від невеликої кількості руських літописів, у шведів літописання було розвинуте куди ширше. Але ніде, у жодному джерелі нема ані слова про якусь Невську битву. Якщо хтось подумає, що шведи вирішили замовчати свою поразку, то мушу розчарувати. Юрій Винничук УНІАН Юрій Винничук
Недавно Дмітрій Мєдвєдєв запропонував Україні та Білорусі разом з Росією відзначити у 2012 р. 1150-річчя російської державності. Бо, мовляв, "у нас спільні історичні та духовні корені". А далі заліпив таке, що хоч стій, хоч падай: "державність наша відповідно до канонічної теорії поширювалася, що називається, з півночі – північного заходу на південь, і в цьому сенсі ми зацікавлені, щоб наші партнери прийняли також в усьому цьому участь".
Цікаво, де він таку канонічну теорію вишпортав. Щоб мене качка брикнула, коли не Кіріл підказав! Це ж треба – з півночі на південь. Так чого доброго ми довідаємося, що і Київ московити заснували, і Львів, і Чернігів...
Але що тут дивуватися – міфами земля російська повниться. Тому й не дивно, що Путінська імперія продовжує плодити великодержавні міфи. З цією метою і створюються нові версії старих фільмів. Зокрема, новий фільм про Александра Невського за розрахунком кремлівських ідеологів повинен сприяти патріотичному вихованню молоді. Адже російська історія така скупа на справжніх народних героїв, що доводиться їх вигадувати.
Або красти. Наприклад, у новгородців. Волелюбні новгородці могли б стати четвертим східнослов’янським народом, якби не жорстока експансія Московщини. Сучасний російський учений Георгій Трубніков писав: "якось я почув таку фразу: "Я - нащадок новгородців, і для мене москаль гірший, ніж єврей для антисеміта". Виявляється, нащадки новгородців пам’ятають про свою велич. Правда, велич Александра Невського дещо сумнівна.
Першим, хто почав творити з Александра Ярославовича великого героя, був Іван Грозний, який звелів його канонізувати і наділив титулом "Невський", далі Петро I у 1723 р. урочисто перепоховав "предка" в Александро-Невській лаврі у Санкт-Петербурзі та ухвалив відзначати його пам'ять. А 21 травня 1725 р. Катерина I встановила орден святого Александра Невського. Під час Бальшой Атєчєствєннай за вказівкою Сталіна обличчя полководця опинилося в центрі срібної п'ятикутної зірки. Цікаво, що саме троє тиранів – Грозний, Петро І і Сталін – так зворушливо опікувалися Невським.
А далі усе пішло, як по маслу. Александр Невський став відомим кожному школяреві не тільки завдяки підручнику з історії, а й завдяки фільму Сергія Ейзенштейна. Запопадливі російські історики дружно поставили князя в один ряд з найвидатнішими полководцями світової історії. "Тріумфальні перемоги 1240 р. в Невської битві і 1242 р. на льоду Чудського озера зупинили вороже нашестя; залишилися незмінними і межі Новгородської землі", – писав доктор історичних наук А.Н. Кірпічніков.
Та чи справді то були аж такі величні битви? Візьмемо Невську битву. За офіційною версією влітку 1240 р. шведи, очолювані Біргером Магнуссоном, зятем короля Еріка V, піднялися по Неві і, ставши табором, послали Александрові виклик на бій. Той вирушив "з малою дружиною" і 15 липня 1240 р. під прикриттям ранкового туману раптово напав на шведів та розгромив їх. Біргеру із залишками загону ледве вдалося врятуватися втечею у сутінках. Але тут же вказано, що тілами простих шведських воїнів заповнили дві братські могили, останками ж іменитіших завантажили аж два кораблі. То про яку панічну втечу мова, якщо з літописів видно, що убитих поховали самі шведи?
Військо Александра втратило у битві до 20 вояків. Ця обставина муляла не одного історика, бо що ж це за велика битва при таких жалюгідних втратах? Та ще й з ким – із вікінгами, для яких війна була ремеслом. Яку б ми відому битву не взяли у середньовіччі, всюди втрати незмірно вищі. При чому не обов’язково брати найбільші і найкровопролитніші битви.
Але це не єдина загадка, яка причаїлася у літописі. Якщо "битва" почалася на світанку, а шведи втекли у сутінках, то вона мусила тривати цілий день. Але... в середині липня ще панують білі ночі. Звідки сутінки?
Не обійшлося у літописі і без брехні: шведський "бискуп убиен бысть". Але жоден із семи шведських єпископів того часу не загинув у 1240. Друга брехня – буцім Александр вдарив списом Біргера в обличчя. От тільки шведам про це нічого невідомо і про жоден шрам на обличчі Біргера нема ані згадки. Та й на жодному його портреті шраму не видно, хоча шрами, як відомо, лише прикрашали лицарів.
А найбільший парадокс полягає в тому, що Біргер, зазнавши такої страшної поразки, став ярлом, а через десять років після Невської битви його семирічний син обраний королем і разом із батьком править країною. Та на цьому парадокси не вичерпуються. Родини Александра Невського і Біргера перебували у дружніх стосунках. Саме у Швеції збирався Александр оселитися, якщо б йому довелося стати вигнанцем. А його брат Андрій від ханського гніву сховався не де, як при дворі Біргера.
На відміну від невеликої кількості руських літописів, у шведів літописання було розвинуте куди ширше, окрім того писалися й родові хроніки, де скрупульозно описано будь-які, навіть дрібні, історичні події. Але ніде, у жодному джерелі нема ані слова про якусь Невську битву. Якщо хтось подумає, що шведи вирішили замовчати свою поразку, то мушу розчарувати: у їхніх джерелах зафіксовано безліч різноманітних битв, серед яких чимало й поразок.
Вірогідніше усього, не було жодної битви. Шведи і новгородці зустрілися і уклали договір, після якого понад три сторіччя не воювали. А потім відбувся турнір і спільна пиятика. От під час турніру та п’яної бійки з рубаниною і загинуло трохи люду. Усе решта – фантазія літописців, які художньо опрацювали княжу версію. Але що їх самих при тім не було, то й наплутали чимало.
А на останок ще один парадокс. Восени того ж 1240 р. новгородці виганяють Александра Ярославовича! І це після такого ратного подвигу? Чи не тому, що довідалися правду?
Та рушимо далі. У битві, яка відбулася 5 квітня 1242 р. на льоду Чудського озера з руського боку брало участь нібито до 17 000 вояків, а з німецького – до 12 000. Скільки втратили русичі – невідомо, а от німецьких рицарів полягло аж 500 та ще 50 потрапило в полон, ну, і чуді лягло "без числа". Бо чудь німцям помагала.
Але, якщо про Невську битву шведи нічогісінько не чули, то німці про Льодове побоїще знають. Правда, у "Хроніці землі Пруської" про це ані слова, зате "Римована хроніка" наводить зовсім інші цифри: у битві брало участь 300–400 німців, 20 рицарів загинуло, 6 були полонені. Підозри в тому, що німці занизили свої втрати безпідставні, бо хроніка поширювалася у багатьох списках, а усі убиті були названі поіменно. Якби пропустили аж кількасот – це б викликало неабиякий скандал. Цифри наведені у хроніці скидаються більше на правду, бо на ту пору рицарі й не могли виставити численнішого війська. Перед тим вони зазнали кількох відчутних поразок. Найбільшої – у 1236 р. від литовського князя Міндовга під Шауляєм, коли загинуло 40 рицарів. Між іншим на боці рицарів тоді билися й псковитяни, литовці узяли в полон їх майже дві сотні. Так що російсько-німецька дружба зароджувалася ще у прадавні часи.
У битві під Дорогочином, де розбив рицарів уже Данило Галицький, полягло понад 20 рицарів. А в 1241 р. уже татари розгромили збірну армію німців, поляків і тевтонських рицарів біля Лєґніци. Там рицарів загинуло стільки, що Тевтонський орден очухався щойно через сто років. Таким чином сил на те, аби виставити багатотисячне військо він уже не мав.
Та й те сказати. На місці битви під Дорогочином, під Лєґніцою і під Грюнвальдом (15 липня 1410 р.) ще й досі археологи знаходять у землі мечі, вістря стріл і списів, напівзотлілі чоботи та інше причандалля. А от на місці Льодового побоїща археологи не знайшли нічого.
З фільмів пам’ятаємо, як рицарі у важких обладунках провалювалися під лід. Але це казочка, бо обладунки рицарів і русичів важили однаково. Однак на дні озера теж не знайдено нічого.
Очевидно, була якась невелика сутичка, але Александр уже був мастаком роздувати мильні бульбашки. Правда, підчистити геть усі літописи йому не вдалося, тому в Іпатієвському літописі читаємо чітко і недвозначно: "У лето 6750. Не бисть ничтоже". А літо 6750 від Створення світу – це і є 1242 рік.
У Лаврентієвському літописі, який брав інформацію з хроніки, створеної при дворі сина Александра, сказано так: "В лето 6750. Ходи Александр Ярославович с Новгородци на Немци и бися с ними на Чюдскомъ езере оу Ворониа камени. И победи Александр, и гони по леду 7 верст секочи их". Якось надто скупо про таку героїчну битву. Яка між іншим нічого не дала, бо те, що пишуть у підручниках, буцім перемоги Александра зупинили німецьку експансію, брехня. Адже Іванові IV Грозному через три сторіччя довелося вести з цим самим орденом тривалу Лівонську війну.
Юрій Винничук

shutterstock-71700436.jpg
З 194 незалежних держав світу українці без візи можуть відвідати тільки менше чверті.



 Зокрема, віз для громадян України не вимагають десять країн колишнього СРСР: Азербайджан, Білорусь, Вірменія, Грузія, Казахстан, Киргизстан, Молдова, Росія, Таджикистан, Узбекистан. В'їзд в усі ці країни, окрім Росії та Білорусі, - за закордонним паспортом.
Також не потрібні візи в п'ять європейських країн: Албанію, Боснію і Герцеговину, Сербію, Чорногорію та Македонію (остання - до 15 березня 2014). Безвізовий в'їзд до Андори можливий лише за наявності мінімум дворазової шенгенської візи.
Не вимагають віз від українців вісім країн Північної Америки: Антигуа і Барбуда, Барбадос, Гаїті, Гондурас, Гватемала, Нікарагуа, Сальвадор і Ямайка.
У Південній Америці у громадян України не вимагають віз п'ять країн: Аргентина, Бразилія, Еквадор, Парагвай і Перу.
Без віз українці можуть відвідати дев'ять країн Азії: Бруней, Ізраїль, Південна Корея, Північна Корея, Малайзія, Монголія, М'янма, Східний Тимор, Туреччина.
З країн Африки безвізовий режим для українців існує тільки в Свазіленді та Тунісі, повідомляє E-News.
Крім того, без віз українці можуть відвідати п'ять країн Океанії: Самоа, Тонга, Тувалу, Федеративні Штати Мікронезії і Фіджі.
У 42 країнах світу українці можуть оформити візу на кордоні при в'їзді: Гренада, Домініка, Домініканська Республіка, Коста-Ріка, Сент-Вінсент і Гренадіни (Північна Америка); Бангладеш, Бутан, В'єтнам, Ємен, Іран, Йорданія, Камбоджа, Лаос, Ліван, Мальдіви, Непал, Сирія, Таїланд, Шрі-Ланка (Азія); Бенін, Буркіна-Фасо, Джібуті, Еритрея, Ефіопія, Єгипет, Замбія, Зімбабве, Кабо-Верде, Кенія, Коморські Острови, Маврикій, Мадагаскар, Намібія, Сан-Томе і Прінсіпі, Сейшельські Острови, Танзанія, Того, Уганда (Африка); Палау (Океанія); Болівія (Південна Америка).
Заздалегідь оформляти візу громадяни України повинні для в'їзду до країн Шенгенської зони - Австрію, Бельгію, Грецію, Данію, Естонію, Ісландію, Іспанію, Італію, Литву, Латвію, Люксембург, Мальту, Нідерланди, Німеччину, Норвегію, Польщу, Португалію, Словаччину, Словенію , Угорщину, Фінляндію, Францію, Чехію, Швейцарію та Швецію.
Також завчасного оформлення візи в консульстві вимагають Болгарія, Великобританія, Ірландія, Кіпр, Ліхтенштейн, Монако і Румунія. Для в'їзду до Ватикану та Сан-Марино необхідно мати італійську (шенгенську) візу.
Для в'їзду в Хорватію необхідно мати дійсну дворазову або багаторазову шенгенську візу.
Заздалегідь оформляти візу потрібно перед поїздкою у вісім країн Північної Америки: Багамські острови, Беліз, Канада, Панама, Сент-Кітс і Невіс, Сент-Люсія, США і Тринідад і Тобаго.
У Південній Америці - аналогічно з візами до Венесуели, Гаяне, Колумбію, Уругвай і Чилі. Для в'їзду в Сурінам потрібно мати дозвіл від візового відділу МЗС країни.
Заздалегідь українці повинні оформляти візу і при поїздках до Афганістану, Бахрейн, Індію, Індонезію, Ірак, Катар, Китай, Кувейт, Об'єднані Арабські Емірати, Оман, Пакистан, Саудівську Аравію, Сінгапур, Туркменістан, Філіппіни і Японію.
Також заздалегідь оформляти візи потрібно в 33 країни Африки: Алжир, Анголу, Ботсвану, Бурунді, Габон, Гамбії, Гани, Гвінеї, Гвінеї-Бісау, ДР Конго, Екваторіальної Гвінеї, Камерун, Конго, Кот-д'Івуар, Лесото, Ліберії, Лівію, Мавританію, Малаві, Малі, Марокко, Мозамбік, Нігер, Нігерію, ПАР, Південний Судан, Руанда, Сенегал, Сомалі, Судан, Сьєрра-Леоне, Центральноафриканська Республіка, Чад.
Попереднього оформлення віз вимагає і вісім країн Океанії: Австралія, Вануату, Кірібаті, Маршаллові острови, Науру, Нова Зеландія, Папуа-Нова Гвінея і Соломонові острови.

неділя, 9 червня 2013 р.

Євреї стурбовані проблемою чистоти своєї расси: В Світі 600 мільйонів євреїв, "на жаль" разом з напівкровками ...
І як би вони нам весь цей час не брехали, що їх всього 25 мільйонів у Світі, ми знаємо - це нахабна брехня щоб приспати пильність інших націй і народів світу. Вони скрізь. Наводимо факти свідчень їхньої ж авторитетів:

Russian - Torah, Judaism and Jewish Info Університет іудаїзму
Знайомий запал Р-н Олександр Фейгін
Цікавий аналіз психології правителів (і не тільки їх) дає раббі Шломо Іцхакі (Раші), розбираючи історію з упертим фараоном. Всевишній говорить йому: "Відпусти народ Мій", - але той раз за разом упирається.

Раші призводить притчу про двох віруючих. Один лікар каже хворому: не пий холодного, що не лежи на сирому, - але хворий не слухається. Інший дає в точності ті ж поради, але посилається на прецеденти: такий-то пив холодну, такий-то лежав на сирому, - і дивись, чим це для них скінчилося. Другого лікаря хворий швидше послухається.

Як часто ми помічаємо цю рису в наших дітях-підлітках. Як важко переконати їх в очевидному, змусити тепло одягатися в холодні дні, повертатися додому в розумний час, робити уроки, не лізти в "історії". Але хто ми і що ми в їх очах? Безнадійно відстали від життя "пережитки". Ні, вони нас, зрозуміло, люблять. Просто всерйоз не приймають. І навіть якщо, слідуючи притчі Раші, ми посилаємося на прецеденти, слова наші залишаються для них надокучливим дзижчанням "предків". На те вони й підлітки. На івриті цю пору в житті людини називають ласкаво: "тіпеш-есре" (щось на кшталт "кретінейджер" або "дурнадцатілетній").

Втім, чи тільки підлітки такі? Все, що говорять предки (на цей раз - без лапок) зустрічає скептичну посмішку на вустах нащадків. Всі ці ваші пережитки середньовіччя! Залиште нас у спокої, ми самі все знаємо.

Одного разу я отримав завзято-лайливе лист від одного пенсіонера, жителя Акко. Якщо передати ідею гранично коротко, то вона полягає в тому, що євреєм треба рахувати не по матері, а по кому завгодно, аж до сусіда. Це правильно, тому що так нас буде більше. А чим більше, тим, упевнений він, краще. Як у старому анекдоті: "Ми робимо людство чистіше", - сказав арієць. "А ми робимо його частіше", - сказав китаєць.
З такими листами не варто сперечатися. Зазвичай за ними стоїть суміш добре засвоєного партійного словоблудства і викликає глибоке співчуття особистої трагедії (як правило такий дідусь - єдиний єврей у своїй родині). Гірко за що пише, а допомогти нічим.
Але в цьому листі була непередбачена родзинка: автор писав "Б-г" з дефісом, та й взагалі текст віддавав добре зазубреної релігійною термінологією. Автор не питав, а стверджував: єврейство по матері, як і заборона на змішані шлюби, не приведений у Торі і навіть в Талмуді не збережено.
Не вдаючись у докладну відповідь, зауважимо, що обидва твердження невірні. Цікаві можуть знайти відповідні тексти по всій довжині та ширині єврейського корпусу писемності від Тори ("Дваро" 7:3-4, "Ваікра 24: 10), до Талмуда (Кідушін 66а-686), Шулхан Арух (" Евен га-Езер " 16) і пізнішої раввинской літератури.
Цікаво інше: за запальності підліткової самовпевненістю коштує той самий механізм, про який говорить Раші. Даремно буде давати лікар такому пацієнтові поради, марно будуть історик, рабин, юрист сипати вченими відповідями. Тут потрібен фахівець другого роду (по Раші), який скаже: ти не перший висловлюєш ці претензії, до тебе все це було вже багато разів, багато пили холодне і лежали на сиром і всі знають, чим це скінчилося.
Мало попередити такого: "Не пий, козеня, Иванушкой станеш", треба розповісти йому, що стало з тими козенятами, які до нього пили з калюжі асиміляції. Якби не змішані шлюби, нас було б сьогодні близько шестисот мільйонів. Нас куди менше, але ми євреї. Ми будемо раді, якщо нас буде більше, але готові платити за це не будь-яку ціну.
Адже жодна розсудлива людина не віддасть перевагу тонну латуні кілограму золота.
598px-Discrimination_of_Ukrainian_language Сьогодні приблизно о 10-40 до мене зателефонував мій знайомий, викладач предмету "захист вітчизни” у Свидівоцькій школі Черкаського району і повідомив, що його щойно звільнено з роботи. На моє запитання, з якої причини, він розповів наступне: Приблизно місяць тому ним проводились збори з військової підготовки. Під час цих зборів вчитель влаштував екскурсію школярів допризовного віку до навчального центру прикордонних військ України, який знаходиться в селищі Оршанець, Черкаського району. Про цю екскурсію я вже розповідав. Так от, спочатку керівництво школи йому пояснило причину звільнення тим, що, мовляв, мала кількість учнів. Коли начальство зрозуміло, що цей аргумент м’яко кажучи, смішний, наступну причину було названо – погано проведений військовий збір. На заперечення викладача, що навпаки, збори були проведені на гідному рівні, з гарною дисципліною. Навіть додав, що він сам не палить, слідкував, щоб паління не було й серед старшокласників, не було жодного випадку пиятики ні серед викладацького складу, ні серед учнів. На що керівник йому зауважив: "Та краще б ти там пив і палив…” І додав наступне: "Звільнення ініційоване за сигналом "зверху”. Справа в тім, що екскурсовод музею Навчального центру в Оршанці написала на тебе скаргу, що ти вимагав від неї проведення екскурсії українською мовою”. Шановні друзі! У вас питання є? У мене також є. Але хто на ці питання дасть відповідь. Допоки ці "пакращувачі” керуватимуть країною, гадаю, ми просто її втратимо. До речі, сам я не є любителем ТБ-ящика, але вчора вирішив "поклацати” пультом. До того, що усілякі інтери та іже з ними давно не є українськими каналами, ми вже звикли. Аж вмикаю рінше завжди україномовний "Перший національний” і що бачу та чую?!! Показують якесь шоу. Троє ведучих – усі троє російськомовні. Присутні в студії десятка два людей – російськомовні. Людоньки! Та такої русифікації не було навіть при правлінні Брежнєва, а в Україні Щербицького!
Ось така фігня, малята…
https://www.youtube.com/user/lvlwlw                "Якщо я не за себе, то хто ж тоді за мене? А якщо я лише за себе, тоді навіщо я?” Сказано давно — і сказано мудро, але не завжди бачимо ознаки мудрості в міжлюдських стосунках. Особливо, коли йдеться про взаємини людей, які належать до різних народів і націй. На тлі катастрофічної поляризації в розподілі світового капіталу, глобалізація та міждержавна інтеграція (попри свої очевидні переваги) продукують гострі міжнаціональні проблеми. Легальних і натуралізованих трудових мігрантів у багатьох країнах Європи радо бачать на брудній і дешевій роботі. Але їхнє небажання вивчати мову, дотримуватися нових стандартів поведінки, навчанням, а не бешкетом боротися за робочі місця нікого не втішає. Праворадикальні націоналістичні угруповання та партії в таких умовах дедалі частіше знаходять прихильників. Сьогоднішня Європа рухається праворуч. Ще кілька років тому в це неможливо було повірити, але сьогодні голоси виборців перебирає на себе правиця навіть у Швеції; оаза соціалізму стомилася від традиційної лівизни і в соціальній сфері, і в імміграційній політиці.1. СПОЧАТКУ МОВА
"Інтеграція — завдання того, хто інтегрується. Я не зобов’язаний терпіти тих, хто нічого для цього не робить. Я взагалі не зобов’язаний когось терпіти, хто живе на кошти держави і заперечує цю державу”, — так написав у своїй книжці "Німеччина самоліквідується” банкір і політик Т. Сарацин. Книга перевидається вже чотирнадцятий раз, кількість проданих примірників понад 650 тисяч, хоч на ринку цей бестселер з’явився лише 30 серпня ц.р. Сарацин писав про турків; у нас не вони "заперечують цю державу” (хоч у такому контексті доречно згадати статтю М. Драгоманова "Про турків внутрішніх і зовнішніх”). Специфіка пафосу, спрямованого представниками однієї нації проти іншої, полягає в тому, що він розпливається, як масло на воді. Збадьорений своїм успіхом, Сарацин заявив, що в євреїв є певний ген, який відрізняє їх від інших народів. Уявляєте: всі інші — разом, а євреї — окремо… Генетикові щодо такої логіки просто немає про що говорити; значна частка німецької людності, пам’ятаючи історичну минувшину, стала дибки. Проте і ця теза Сарацина має прихильників. У Німеччині 20х років минулого століття розгардіяш і парламентаризм критикували не лише нацисти, а й респектабельні праві, а також лівиця. Виграти в електоральному змаганні міг хтось один, і шансів виявилося більше саме в тих, хто в зневазі до демократії був послідовнішим, а в досягненні мети ігнорував усілякі народовладчі церемонії. "Ми його найняли”, — так пояснив призначення лідера радикальної партії главою уряду віцеканцлер фон Папен. Один із провідних політиків Веймарської республіки не здогадувався, що в нового канцлера власні плани. Його прізвище було Гітлер. Мову, літературу, мелос і сам спосіб мислення "арійців”, носіїв "нордичної” культури він вважав (говорив, що вважає) найкращими, власне — єдиними, які гідні світового лідерства.
7 лютого в Києві (вул. Пушкінська, 4) відбулося зібрання членів Клубу Російських Націоналістів. На ньому свій реферат, присвячений мовній проблемі, оголосив відомий в інтелігентських колах діяч, прізвище якого неоднозначно засвідчувало його неросійські й неукраїнські етнічні корені. Закінчивши Київський університет і невдовзі отримавши докторський ступінь, доповідач мав авторитет у середовищі колег. Але широкому загалові став відомий передовсім завдяки політичній діяльності, в якій був схильний до екстремізму. І колись, і тепер поміж російських націоналістів люди неросійського походження відзначаються особливим "рвением”. Вочевидь, ідеться їм (свідомо чи підсвідомо) про намагання виправдатися за своє прізвище, сумнівне для російського вуха. Отже, в лютому 1913 року свої погляди на українську мову декларував професорпсихіатр І. О. Сікорський (sikora — це в поляків синиця). Мовою оригіналу цитую кілька уривків із розлогого тексту, через 90 років радісно передрукованого московською газетою "За Русское Дело” (2002, ч. 1). Спочатку спокійна, без публіцистичного оздоблення констатація "очевидного” явища.
"В течение XVIII в. и начале XIX совершилось обычное в этнической истории событие — выбор одного из племенных наречий и возведение его в ранг общего языка всех племён или языка расы. Вероятные причины этнического избрания великорусской речи и письменности содержатся в некоторых благоприятных одной стороне психологических основаниях или обстоятельствах, а именно: в появлении четырёх гениальных (Ломоносова, Пушкина, Гоголя, Лермонтова), нескольких талантливых людей и целой плеяды второстепенных деятелей. За исключением Гоголя все были великоруссы по рождению. Вторым условием явился свойственный великоруссам перевес воли, дающей успех во всяком деле при равных шансах ума и чувства”.
Далі маємо дещо несподіваний ліричний дивертисмент, який відрізняє колишнього Сікорського від нинішніх табачників і левченків. "Тарас Григорьевич Шевченко выступил на литературном поприще как раз в тот момент, когда вопрос о литературном общерусском языке уже был разрешён в пользу великорусского языка. Вопреки своему великому земляку Гоголю, который писал порусски, Шевченко писал на обоих языках — русском и украинском. Обоими языками он владел в совершенстве. Его русская речь также глубоко метка, как и украинская поэтическая мова. В этом отношении Шевченко подобен Пушкину, который носил в себе язык в его долгом историческом составе и течении. Язык Пушкина и язык Шевченко это не языки минуты или эпохи, но это голос и говор истории и психологии языка. Оттого в них чувствуется чтото обаятельное глубоко и безконечно родное, свежее, в тоже время торжественное, величаводревнее”.
Утім, принципових відмінностей сікорщина й табачництво між собою таки не мають, у чому можемо пересвідчитися, читаючи наступний фрагмент. "Сравнивая язык русский и украинский, легко усмотреть почти полное тождество психологий этих двух языков и лежащую в основе их совершенную близость душевных и умственных процессов, воззрений и приёмов мысли. Это показывает с очевидностью, что РУССКИЙ И УКРАИНСКИЙ ЯЗЫКИ — ЭТО НЕ ДВА ЯЗЫКА, А ОДИН ЯЗЫК. Сроки и случай для возвышения и подъёма южнорусского языка на высоту общелитературного языка русской народности миновали и никогда более не повторятся”.
"Гарно бреше”, — казала в таких випадках моя бабуся. Спочатку маємо повірити, що йдеться про одну мову з малозначними діалектними відмінностями, а тоді вже мусимо визнати, що перемогло одне із двох близьких "наречий”. Наостанок — "самоочевидний” українофобський висновок: "ГЕГЕМОНИЯ одного языка над другими это вопрос практики и психологических удобств более или менее крупной этнической единицы и, притом, вопрос свободного взаимного согласия частей. В сказанном содержится и научный ответ на психологические и этнические вопросы, возбуждаемые украинством. Этнографический термин "украинцы” за отсутствием самого объекта, т.е. этнографически особого народа, не имеет основания существовать, а обозначение территории именем "Украина” потеряло свою первоначальную административную надобность, а потому самый термин представляется бесполезным”.
Маємо наочне свідчення логіки, в підмурку якої вихідна теза "немає мови” трансформується в принцип "немає народу”, а відтак "обозначение территории” стає таким, що втрачає сенс. Хоч "свободного взаимного согласия” щодо цього не було, професорська відповідь нам з вами одна: нє возбуждайтєсь.
Маючи за плечима таку теоретичну базу, професор гризе вудила і шукає сферу її практичного застосування. Звертаючись до "русских избирателей” щодо виборів у Київську міську думу, синичка аж співає: "Значение центра русской национальной жизни начинает переходить к Киеву и на киевлянах лежит высший долг перед городом и родиной: мы должны укреплять возникшую здесь русскую твердыню. Пора нам сказать: мы — сыны великого народа и здесь в историческом Киеве хозяева — мы! Управление матери городов русских должно быть русским! Мы должны решительно сказать: мы — русские, и Киев — наш. Надо, чтобы Киев богател, но богател, как национальнорусский центр”.
Сьогодні щось подібне можемо почути в Сєверодонецьку чи Сімферополі, але якщо почнемо вивчати історію такою, якою її хочуть бачити Толочко і Солдатенко, почуємо і в Києві (звісно, якщо столиці колинебудь повернуть право когонебудь обирати). А проф. Сікорський, не вдовольнившись закликами, своїх слухачів (читачів) ще й лякає. "Национализм и национальное чувство — это закон природы. Каждая раса, каждый народ имеет свой тип, свой комплекс физических и психических особенностей. Природа требует от человека верности его расовым и национальным особенностям и только за эту верность, за эту биологическую добродетель награждает народы физическим и душевным здоровьем, последствием которого является многочисленность и величие народа. Нарушение закона о верности национальным качествам народа, т. е. денационализация, отрешение народа от самобытности своей, природа страшно карает тем разрушением физического и душевного здоровья народа, которое называется вырождением”.
"Биологическая добродетель” — вагомий винахід для зооксенофобів будьякого ґатунку (особливо, якщо взяти до уваги, що Гітлер на той час уже мізкував над цією тезою, але про неї ще не говорив). Якщо ж ідеться про пана професора, то він назавжди зганьбив своє ім’я активною участю у т.зв. процесі Бейліса. Спираючись на мовчазну згоду Московського Синоду і підтримку КиєвоПечерської лаври, доводив, що євреї домішують у мацу християнську кров, відтак напівбезпризорного київського хлопчину Андрійка Ющинського вбив той нещасний Бейліс. Насправді хлопчика мордували троє люмпенізованих недоумків — українець, росіянин і поляк (до відома Табачника: галичан серед них не було). Суд присяжних Бейліса виправдав.

2. Наша правицЯ
Після краху Народного руху та розчарування у "Нашій Україні” патріотично налаштовані українці очікують появи потужної сили, основою ідеології якої був би модерний український патріотизм. Але він не має бути ні "регіонального”, ні суто етнічного походження. "Націоналізм буває двоякий: державотворчий і державоруйнуючий — такий, що сприяє державному життю нації, і такий, що це життя роз’їдає, — писав 1917 року видатний політичний діяч В’ячеслав Липинський. — Прикладом першого може бути націоналізм англійський; другого — націоналізм польський, український. Перший є націоналізм територіальний, другий — екстериторіальний і віросповідний. Перший називається патріотизмом, другий — шовінізмом. Коли Ви хочете, щоб була Українська Держава, Ви мусите бути патріотами, а не шовіністами. Що це значить? Це значить перш за все, що ваш націоналізм мусить спиратися на любов до своїх земляків, а не на ненависть до них за те, що вони не українські націоналісти”.
Сьогодні найпомітнішою на правому фланзі є ВО "Свобода”. Навесні 2009 року вона отримала понад 30 % голосів на виборах до Тернопольської облради, яку і очолив її представник. Цієї осені цей результат повторено в Тернополі, Львові, ІваноФранківську. Лідер "Свободи” Олег Тягнибок політикою займається 20 років. Свого часу він був одним із засновників Студентського братства, брав участь у революції на граніті 1990го. Широкому загалові О.Тягнибок став відомий 2004 року; тогочасні події стали визначальними в його політичній кар’єрі. Різкі висловлювання, недвозначне артикулювання національних інтересів та радикальні гасла щодо російської та проросійської в Україні влади зробили О. Тягнибока лідером правих сил.
Ті програмні позиції "Свободи”, які пов’язані з історичною минувшиною України, мають зрозуміле підґрунтя. У більшості вони є такими, що в перспективі можуть бути реалізованими (бодай частково).
1. Визнання факту окупації України більшовицькою Росією в 1918—1991 рр.
2. Публічний судовий процес над комунізмом.
3. Ліквідація імперськобільшовицьких символів.
4. Офіційне визнання, вибачення та компенсації за геноцид українців.
5. Компенсації репресованим українцям та їхнім нащадкам.
6. Статус депортованих — українцям Кубані, Холмщини, Надсяння, Підляшшя, Лемківщини.
7. Визнання боротьби ОУН та УПА боротьбою за державну незалежність України.
8. Соціальні пільги ветеранам ОУНУПА.
9. 14 жовтня (день створення УПА) державне свято — День Української Зброї.
Водночас теза про вибачення та компенсації за геноцид українців (ідеться передовсім про Голодомор) не має чіткої адреси; її поєднання з вимогою офіційного визнання геноциду (урядами інших країн) практично робить таке визнання нереальним. Добре передбачуваний негативний вплив на стосунки України з сусідами могли б мати вимоги про надання статусу депортованих нашим землякам у Росії та Польщі. Небажаним і очевидним рикошетом загострення ситуації могло б стати погіршення стосунків з ЄС та безстрокове відтермінування наших інтеграційних перспектив.
Якщо говорити про програму "Свободи” в гуманітарній сфері, то ні ви, шановний читачу, ні я не маємо застережень до її основних позицій:
— Закон "Про захист української мови”.
— Обов’язковий іспит із української мови для держслужбовців і кандидатів на виборні посади.
— Розвиток української кіноіндустрії.
— Заборона реклами тютюнових та алкогольних напоїв.
Головними пунктами програми свободівців є проведення люстрації чиновників усіх рангів, відновлення ядерного статусу України, переведення стратегічних підприємств у державну власність, скасування автономного статусу Криму. Лідер "Свободи” не обтяжує себе поясненнями, як цього можна досягти. Виконувати програму в найближчі п’ять років йому, вочевидь, не доведеться. Наразі він працює на розширення представництва ВО "Свобода” в регіонах. Популярність О. Тягнибока зростає. Проте не може не турбувати агресивна риторика щодо "лібералістів” та "толерастів” на мітингах "Свободи”, а насамперед публічно висловлені міркування О. Тягнибока, що "демократія — це хаос”, а також його несприйняття ідеї про політичну націю як єдиний надійний шлях державотворення для України (і не лише для неї).
"Поліпшення життя вже сьогодні” поки що не настало, "будівництво нової країни” — справа довготривала. Відтак регіонали виступили з ініціативою законодавчо закріпити заборону пропаганди ідей фашизму і неонацизму. Не російських націоналістів, не Миколу Левченка чи Дмитра Табачника автори законопроекту мають на увазі. "Свободу” і Тягнибока тримають у запасі, кожного дня бувши готовими висмикнути їх з рукава. Та чи можемо вважати їх небезпечними ми, українські українці?
Лікарі знають, що хвороби мають свій запах, інколи різкий, інколи ледь помітний. Деякі злоякісні пухлини собаки розпізнають краще й раніше, ніж скомпліковані інструментальні чи лабораторні методи. Свій запашок мають і агресивні націоналістичні доктрини. У цьому контексті непокоїть один із пунктів програми свободівців: кримінальна відповідальність за пропаганду наркоманії та сексуальних збочень. Зверніть увагу — за пропаганду, а не за протиправні дії. Я категорично проти наркоманії, але мене не турбують проблеми гомосексуалізму. Для тих, хто не "в темі”, скажу, що слово "пропаганда” в програмі "Свободи” практично означає демонстрації "курців” (за дозвіл на споживання марихуани) і геїв та лесбійок (за легалізацію одностатевих шлюбів). У демонстраціях немає криміналу, їх дозволяють у всіх демократичних країнах. Але полювання на демонстрантів включно з їхнім фізичним знищенням — улюблена розвага "бритоголових” (тобто правих радикалів), якщо ці недоумки розуміють такі слова.
Якщо вам, товариство, здається, що такі дрібниці не варті уваги, то нагадаю, що з пропозицією запровадити спеціальний податок на бездітність чоловіків звернулася до В. Януковича саме Тернопільська облрада: в такий спосіб її депутати хотіли б рятувати націю від вимирання. З демографічної точки зору це дурниця, з соціальної — порушення прав людини. Якщо йдеться про політику, нагадаю що Йосип Віссаріонович і Адольф Алоїзович тримали гомосексуалістів поза законом; у СРСР тривалий час податок на малодітність поширювався і на чоловіків, і на жінок; у нацистській Німеччині (відповідно до програми Lebensborn) незаміжні жінки мали за громадянський обов’язок злягання з солдатами вермахту, які для цього отримували спеціальну відпустку.
До такого паскудства "Свобода” не причетна, але маємо пильнувати, щоб "запашок” деяких елементів її програми не перетворився на сморід. Робити це мусимо не для того, щоб умиротворити табачників, і не для того, щоб на нас не сердилася Європа, — маємо робити це, виходячи зі своїх принципів і для себе. Демократія (попри недосконалість її інститутів у період соціальних трансформацій) і створення на цій основі політичної нації (якщо йдеться не про моноетичну державу) — ось альфа й омега модерного патріотизму. Відхилення від цього в бік національної авторитарності є подібним, кажучи спрощено, до численних сьогоднішніх спроб української міліції боротися зі злочинністю "симетричними” злочинними методами. У довготривалій перспективі погані засоби ніколи не бувають виправдані шляхетною метою. Водночас маємо бути свідомі того, що "Нездатність піти на політичний компроміс і поступитися задля досягнення консолідації, прагнення позбавити конкурента самого права на існування — в тому числі й через обмеження у виборчому процесі, звичка до забезпечення лояльності внаслідок розподілу посадових місць за ознаками партійної та особистої вірності, вирішення економічних проблем за рахунок пересічного громадянина і масштабної соціалістичної демагогії, занепад військових сил у поєднанні з перебуванням іноземних військових баз на території України та штучним загостренням міжнаціонального питання — уся ця жахлива комбінація може стати тією вибуховою сумішшю, що поставить крапку в черговій спробі українців таки збудувати свою незалежну державу” (П. ГайНижник, С. Терен, Український тиждень, 2010, ч. 44). В Україні настали часи гонінь на все українське. За таких умов стає можливим аварійний розвиток ситуації, що своєю чергою спричиняє не передбачуваний політологічними канонами перебіг подій.

Володимир ВОЙТЕНКО,

https://www.youtube.com/user/lvlwlw

Гетьман Української Держави у 1918 році Павло Скоропадський, який був нащадком українського гетьмана XVIII століття, є постаттю надзвичайно контраверсійною, суперечливою і дискусійною. В історичній літературі аж дотепер точаться дебати між прихильниками й противниками цього політика. Якщо бути об’єктивними, то в оцінках режиму Скоропадського однаковою мірою є позитивне і негативне, на кожне pro обов’язково знайдеться і своє contra. Він розбудовував державу і водночас руйнував її окремими ризикованими й невиправданими кроками, сприяв політичному становленню хліборобського класу (на чому наголошував В’ячеслав Липинський), але був не в змозі захистити його від неминучих реквізицій з боку австро-німецьких союзників, намагався підтримувати соціальну стабільність в Україні, але страх перед радикальною земельною реформою загострював ситуацію на селі, посилюючи впливи більшовицької пропаганди («земля – селянам!»). Скоропадський був українським гетьманом і російським генералом, наближеним до імператора Ніколая ІІ, належав до української аристократії, що здавна вважала себе частиною загальноімперської еліти. Опікувався розвитком національної держави, будучи водночас нездатним подолати в собі (принаймні у 1918–1920 роках) проросійські сентименти.
Як військовий із досвідом участі в російсько-японській та світовій війнах, він прагнув зробити те, що занехаяла доктринерська і феноменально демагогічна Центральна Рада: створити боєздатну українську армію з професійним офіцерським корпусом, бо не мав пацифістських комплексів політиків УНР, світогляд яких нерідко обмежувався власним письмовим столом і домашньою бібліотекою. Якщо ЦР тривалий час не знала, що їй робити з Кримом, Севастополем і Чорноморським флотом, то Скоропадський, маючи певні уявлення про геополітику, проголосив півострів органічною частиною Української Держави і почав процес переговорів щодо його входження з місцевим кримським урядом генерала Сулеймана Сулькевича. Гетьман сприяв перетворенню Чорноморського флоту на частину військової потуги України. Себто в цьому питанні він діяв швидше і мудріше за Леоніда Кравчука у 1991 році…
Скоропадський опікувався розвитком національної держави, будучи водночас нездатним подолати в собі проросійські сентименти
Гетьман також усвідомлював, що для нормального функціонування держави замало чудових гасел Центральної Ради, а потрібні державний апарат, тисячі урядовців-професіоналів, десятки інституцій, установ та закладів, і намагався їх розбудувати. Інша річ, що національно свідомих фахівців у справі державного управління було обмаль, оскільки в царській імперії пильнували, щоб такі на чиновницьку службу не потрапляли, а ті, кого туди брали, доволі швидко позбувалися поглядів, що заважали робити кар’єру. Отже, гетьманові доводилося діяти в умовах гострого дефіциту потрібних управлінських кадрів. Тому можна зрозуміти його відчай: «Ну де є ті українці? Ну дайте їх мені! Таких, як мені треба, з якими я міг би говорити і працювати! Де вони є?!» Йшлося насамперед про людей національно ідейних і водночас прагматично функціональних, здатних робити справу, досягати конкретного успіху, відповідати за ту чи іншу галузь. На жаль, тоді вистачало українців іншого ґатунку, які, наприклад, вміли зі сльозами на очах розповісти про страждання неньки України, гарно заспівати, потеревенити про поточний момент, але не більше.
Читайте також: Операція «Федерація з Росією» гетьмана Скоропадського
Скоропадський сам довго і важко ставав українцем, семи з половиною місяців перебування при владі для цього виявилося замало, враховуючи сімейне дворянсько-російське виховання, життя в колах царського вищого істеблішменту, службу в імператорській армії тощо. Та й загалом на той час свідомих українців налічувалося дуже мало, купка. Навіть не було єдиного загальноприйнятого етноніма серед тих, хто боровся за свою державу. Тому що вже казати про вади національної свідомості гетьмана Скоропадського, коли недалеко від нього йшов такий освічений український інтелігент, як академік Михайло Грушевський, котрий належав до іншого політичного табору, однак хворів такими самими федеративно-авто­но­міст­ськими ілюзіями. Коли в 1917 році на вулиці Володимирській великий натовп підійшов до будинку Центральної Ради і привітав Грушевського, який стояв на балконі, гаслом: «Хай живе самостійна Україна!», національний провідник відповів їм закликом: «Хай живе федеративна Росія!» Як відомо, і IV Універсал про цілковиту незалежність України був вимушеним воєнно-політичними обставинами кроком, адже Грушевський, Винниченко та інші соціалістичні лідери ще вірили в сумісність української самостійності з перебуванням у федеративному зв’язку з Росією. Звісно, були особистості з тверезим розумінням національно-історичного процесу на кшталт Міхновського, Донцова, Коновальця і Маланюка, але в тодішній Україні то був ідеологічний маргінес. А Грушевський, Скоропадський та інші з їхніми проросійськими ілюзіями становили на той час ідеологічний мейнстрим.
https://www.youtube.com/user/lvlwlw
Гетьман в оточенні соратників (1918 рік)
Об’єктивні обставини змушували Скоропадського запрошувати на адміністративні посади в Українській Державі російських і проросійськи мислячих чиновників – згадаймо, як більшовики не гребували призначати на командні пости в Червоній армії царських офіцерів, ставлячи за кожним із них свого комісара. Таких «комісарів» в особі свідомих українців гетьман на той час не мав. Тому й виникло засилля російських урядовців-шовіністів в українському державному апараті й таких самих офіцерів у гетьманській армії.
Хоча щодо війська Скоропадський мав би бути обережнішим, адже він убачав у тих російських поручиках, штабс-капітанах, полковниках і генералах тільки військових спеціалістів та бойових побратимів Першої світової, ігноруючи при цьому потужний антиукраїнський ментальний потенціал, носіями якого вони були. Це спричинило ворожість до гетьмана, яку відчували українські офіцери-патріоти, що часто-густо ставали жертвами шовіністичного цькування з боку своїх колег. Та й не лише українських старшин обурювала поведінка цих україноненависників у гетьманських одностроях. На догоду саме цій частині офіцерського корпусу 14 листопада 1918-го гетьман видав грамоту про федеративний зв’язок із небільшовицькою Росією, що українські патріоти сприйняли як національну зраду.
У відповідь чимало офі­це­рів-українців із гетьманського війська перейшли на бік Армії УНРі взяли найактивнішу участь в антигетьманському повстанні Директорії. Ідея про федерацію з Росією була утопією. Вожді російського Білого руху практично без винятку були прихильниками відродження «єдіной і нєдєлімой» Росії, себто унітарної жорстко централізованої держави без усілякого «загравання» з «націоналами». Генерал Дєнікін публічно заявляв, що першим, кого він повісить після перемоги над більшовиками, буде «зрадник» фін Маннергейм. Адмірал Колчак навідріз відмовився визнати незалежність Фінляндії, а генерал Юдєніч, армія якого дислокувалася на балтійських теренах, – Естонської Республіки (хоча від неї залежали його воєнні успіхи). Вранґєль відмовився від перемовин із Польщею та УНР про спільну боротьбу проти більшовиків. То як можна було утворити федерацію з тими, хто її не хотів? Деякі історики розповідають про прихильне ставлення до цієї ідеї білого генерала і Донського отамана Краснова. Але в середовищі лідерів Білого руху останній мав стійку репутацію козацького сепаратиста і тому не був репрезентативною постаттю.
https://www.youtube.com/user/lvlwlw
Кейзер Німеччини Вільгельм ІІ та гетьман Скоропадський під час його візиту до Берліна (вересень 1918 рік)
Інколи запитують, а чи не став би Скоропадський українським Маннергеймом, якби обставини склалися для нього сприятливіше? Важко провести такі прямі аналогії. Адже Маннергейм належав до іншої політичної культури, що формувалася на основі глибинної західної традиції (вплив Росії на свідомість фінів урівноважувався впливом Швеції та Німеччини), і, на відміну від багатьох українських політичних діячів, не мав проросійських ілюзій, хоча чималу частину свого життя вірою й правдою (як і Скоропадський) служив Російській імперії, проливаючи за неї свою кров у війнах із Японією та армією німецького кайзера. У фінській армії в 1918–1920 роках також були російські офіцери, однак Маннергейм із ними не загравав, а надто в принципових питаннях. Хоча етнічно майбутній фінський маршал не був фіном, національні інтереси Фінляндії визначали кожен його крок. І коли російські генерали, з якими він підтримував особисті зв’язки, вимагали, щоби фінська армія вирушила на Петроград в ім’я порятунку й реставрації Російської імперії, Маннергейм ввічливо, однак жорстко ставив їх на місце, розуміючи, що не можна перетворювати Фінську державу на гній російської історії.
Маннергейм швидше став фіном, аніж Скоропадський українцем. Гетьманові знадобилося ще багато років на чужині, щоб остаточно порвати з ім­пер­сько-російською пуповиною. Але це зрештою сталося, і в останні роки життя він уже постає стійким українцем-патріо­том та державником без геополітичних забобонів. І той факт, що в 1944-му Скоропадський використав усі свої зв’язки, щоб сприяти звільненню з нацистського концтабору Бандери, Мельника та Стецька, багато про що свідчить, принаймні про те, що ці люди не були йому зовсім чужими в ідейному сенсі. Шлях до свого українства був у гетьмана таким самим важким і неоднозначним, як і в цілої української нації.

Ігор Лосєв

Петро Дорошенко народився 1627 року в Чигирині в родині козака. Походив зі старого козацького роду і був онуком гетьмана Михайла Дорошенка. Згідно з легендою, татари настромили голову гетьмана Михайла Дорошенка на списа і виставили на кілька місяців на воротах міста Кафи (сьогодні Феодосії), коли той потрапив у пастку у 1628 році під час одного з походів на Крим і Чорне море та був важко поранений у бою з татарськими загонами кримського хана Гірея.
Петро Дорошенко здобув широку освіту, добре знав латинську і польську мови, історію, мав добрий хист промовця. У неповних 30 років він став полковником Прилуцького полку, потім Черкаського і Чигиринського полків. Петро Дорошенко брав участь у національно-визвольній війні українського народу під проводом Б. Хмельницького 1648─1657, виконував важливі доручення Б. Хмельницького, вів переговори з польським і шведським урядами.
Після смерті Богдана Хмельницького був на боці Івана Виговського, який виступив проти спілки України з Росією. 1660 року, ставши чигиринським полковником, Дорошенко разом з іншими старшинами домагається у Москві відміни деяких невигідних для України статей Переяславської угоди. Деякий час він співпрацював з Юрієм Хмельницьким, сином Богдана. У 1665 році Петро Дорошенко був обраний гетьманом Правобережної України, замінивши на цьому становищі Павла Тетерю, який в своїй політиці орієнтувався на Польщу і тим втратив довіру значної частини козаків.
8 червня 1668 року Дорошенка було проголошено гетьманом України по обидва боки Дніпра. Ставши гетьманом, він веде наполегливу боротьбу за возз’єднання Правобережної та Лівобережної України. Дальші плани Дорошенка об’єднати обидві частини України під владою одного гетьмана зустріли опір гетьмана Івана Самойловича. Петро Дорошенко став гетьманом у критичній ситуації, коли Україна, після марних намагань Івана Виговського і Юрія Хмельницького зберегти залишки державного гетьманського устрою й цілісність української території, опинилася у вирі спровокованого польським та московським урядами протистояння правобережної та лівобережної старшини. У ході багаторічної війни між Україною, Польщею та Туреччиною Дорошенко розчаровується та й зневіряється у подальшій боротьбі, а згодом зрікається булави. Сірко від імені царя прийняв від нього клейноди, але Москва вимагала ще й присяги від нього, на що Дорошенко не погоджувався. У вересні 1676 року відбулась облога Чигирина, після короткого бою Дорошенко здався Самойловичу. Після цього він оселився в Сосниці, потім його вивезли у почесне заслання в Московію, де він деякий час був воєводою у В’ятці (1679-1682). Петро Дорошенко жив до смерті (у 1698 році) в подарованому йому царем селі Ярополчому поблизу Москви. Він пережив і свого союзника Івана Сірка, що помер 1680 року, і свого супротивника Івана Самойловича, що скінчив життя 1687 року в Сибіру. Поховали Дорошенка у центрі села Ярополчого, під правим крилосом дерев’яної церкви великомучениці Параскеви, на могилі поклали камінь, який зберігся донині.
Від шлюбу Дорошенка в Ярополчому походить дружина Олександра Пушкіна – правнучка гетьмана Наталія Гончарова.
Життя ніколи не закінчується, а розвивається циклічно. Поразки і перемоги з часом міняються місцями. Вчора ми програли. Завтра перемога буде за нами!
Хай живе майбутня перемога арійської раси! Хай живе майбутня перемога російського і німецького народів!
9 травня. День єврейської перемоги.

ПРАВЛЯЧА ЕЛІТА СРСР ПЕРЕД 2-ої світової війни: 
СЕКРЕТАРІАТ ЦК ВКП (б):
 І. В. Сталін (Джугашвілі) - напівгрузином, напівєврей. Л. М. Каганович - єврей ОРГАНІЗАЦІЙНЕ БЮРО ЦК ВКП 
(б): І.В. Сталін - єврейський грузин, Я.Б. Гамарник - єврей, Н.І. Шверник, Л.М. Каганович - єврей, Н. І. Єжов - російська (в 1940 р. був розстріляний, дружина єврейка Євгена Соломоновна). ЦЕНТРАЛЬНИЙ КОМІТЕТ ВКП (б): 
В.А. Балицький, К.Я. Бауман - єврей, І.М. Варейкіс, Я.Б. Гамарник - єврей, Н.І. Єжов, І.А. Зеленський, І.С. Уншліхт, А.С.Вулін - єврей, М.І. Калманович - єврей, Д.С. Бейка - єврей, Ціфріновіч - єврей, Трахтеров - єврей, І.Д. Кабаков (Розенфельд) - єврей, Л.М. Каганович - єврей, М.М. Каганович - єврей, В.Г. Кнорін - єврей, М.М. Литвинов (Фінкельштейн) - єврей, І.Є. Любимов - єврей, С.С.Лобів, Д.В. Мануїльський, І.П. Носов, Ю.Л. П'ятак, І.А. П'ятницький (О.А. Блюмберг) - єврей, М.Л., Рухимович - єврей, М.О. Разумов (Саговіч) - єврей, К.В. Риндін, І.В. Сталін - напівєврей, М.М. Хатаєвич - єврей, М.С. Чудов (асков) - єврей, Н.М. Шверник, Р.І. Ейхе, Г.Г. Ягода - єврей, І.Е. Якір - єврей, Я.А. Яковлєв (Епштейн) - єврей, Ф.П. Грядінскій - єврей, Г.Н. Кашинський - єврей, Бітнер - єврей, Г. Канер - єврей, Л. Крішман - єврей, А.К.Льопа - єврей, С.А. Лозівський (Дрідзо) - єврей, Б.І. Позерн - єврей, Т.Д. Позерн Дерибас - єврей, С. Шварц - єврей, В.В. Осинський, К.К. Стріевскій, Н.П. Попов, Є.І. Вегер - єврей, Л.3. Мехліс - єврей, А.І. Угаров, Г.І. Благонравов, А.П. Розенгольц - єврей, А.П.Серебровський - єврей, А.М. Штейнгарт - єврей, І.П. Павлуновскій - єврей, Г.Я. Сокільників (Діамант) - єврей, Г.І. Бройдо - єврей, В.І. Полонський - єврей, Г.Д. Вейнберг - єврей. 
Разом 70% євреї. 
Примітка. З цього списку І.В. Сталін і Л.М. Каганович є членами Політичної бюро ЦК ВКП (б). Центральної ревізійної комісії ПРИ ЦК ВКП (б): 82% євреїв. 
КОМІСІЯ РАДЯНСЬКОГО КОНТРОЛЮ при Раднаркомі СРСР: 92% євреїв. 
КОМІСІЯ партійного контролю при ЦК ВКП (б): 82% євреїв. 
КОМІСАРІАТ ВАЖКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ: 76% євреїв. 
КОМІСАРІАТ ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ: 100% євреїв. 
КОМІСАРІАТ ЛІСОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ: 63% євреїв. 
КОМІСАРІАТ ЗЕМЛЕРОБСТВА: 88% євреїв.
 КОМІСАРІАТ ФІНАНСІВ: 92% євреїв. 
КЕРІВНИЦТВО ДЕРЖАВНОГО БАНКУ: 100% євреїв. 
КОМІСАРІАТ ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ: 88% євреїв. 
КОМІСАРІАТ ПОСТАЧАННЯ: 88% євреїв.
ЦЕНТРАЛЬНИЙ СПІЛКА СПОЖИВЧИХ ТОВАРИСТВ: 80% євреїв. 
ГОЛОВНИЙ АРБІТРАЖ: 100% євреїв. ПРОКУРАТУРА: 67% євреїв. 
КОМІСАРІАТ ЗАКОРДОННИХ СПРАВ: 80% євреї. 
ПРЕДСТАВНИЦТВА комісаріаті ЗА КОРДОНОМ: 80% євреї. 
КОМІСІЯ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУ: 100% євреї. ВЦВК: 75% євреїв. 
КОМІСАРІАТ ВНУТРІШНІХ СПРАВ (ОДПУ): 100% євреї. 
Цих єврейських головорізів треба дати поіменно. Комісар: Г.Г. Ягода (Гершель Ягода), єврей. Помічник: Я.С. Арганії (Сорензон), єврей. 
Начальник Головного Управління міліції: Л.М. Бєльський, єврей. 
Начальник Головного Управління таборів і поселень: М.Д. Берман, єврей. Заступник: Рапопорт, єврей. 
Начальник біломорських таборів: Коган, єврей. 
Начальник Біломорсько-Балтійського табору: С.Я. Фірін, єврей.Трохи раніше до цих катів у керівництві ОГПУ були і інші єврейські бандити: Кацнельсон, Фінкельштейн, Зелігман, Абрамопольскій, Файвіловіч, Ікляр, Блятт, Фрідберг.
УПОВНОВАЖЕНІ ОГПУ: 
Північно-Кавказький край: Фрідберг, єврей. 
Середньої Азії: Піпер , єврей. 
Таджикистану: Солоніцин. 
Узбекистану: Круковський, єврей? (? - Це повної впевненості немає). 
Азербайджану: Пурніс, єврей? Сталінського краю: Рапопорт, 
єврей.Вінниччини: Соколинський, єврей. 
Харківській області: Карлсон, єврей. 
Далекосхідного краю: Т.Д. Дерибас, єврей. 
Казахстану: Золін, єврей. Смоленської області: Блат, єврей.
Московської області: Реденс, єврей? 
Ленінградської області: Заковський, єврей.
Оренбурзької області: Райський, єврей. 
Київській області: В.А. Балицький. 
Політичне управління Робітничо-Селянської Червоної Армії: 96% євреї. 
Центральна Рада войовничих безбожників: 100% євреїв. 
Культпросвіт: 100% євреїв. 
ОСТАННІ РЕДАКТОРА Цетрального ДРУКУ: 100% євреїв. 
коммісаріат ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я: 100% євреїв. 
Рада Народних Комісарів: 87 % євреїв. 
Всі дані взяті з книги Андрія Дикого «Євреї в Росії і в СРСР»,
                                                                                                                                    Олег Лиман
Патріарх Кирило виправдав Гітлера і його злодіяння


https://www.youtube.com/user/lvlwlw


Радянський Союз заслужив війну з гітлерівською Німеччиною. Про це заявив глава Російської православної церкви (РПЦ) Патріарх Кирило (Володимир Гундяєв).
«Наш народ заслужив війну з Німеччиною. Ми занадто погано поводилися з РПЦ. Так стверджує патріарх Кирило. А ось Гітлер добре поводився з РПЦ, будував у Німеччині православні храми, і Гітлера РПЦшнікі дуже поважали », - звертає увагу на нове епатажну заяву керівника РПЦ російський блогер.
«Велика Вітчизняна війна - це покарання за гріх, за страшний гріх боговідступництва всього народу, за нехтування святинь, за блюзнірство і знущання над Церквою, заявляє патріарх. Бог послав на нас війська Третього рейху в якості знаряддя любові і напоумлення. Хрестовий похід проти боговідступників. Православні ієрархи благословляли: «уряд Рейху знайде з нашого боку повну згоду і підтримку», «нехай благословить Всевишній великого Вождя Німецького народу, який підняв меч на ворогів самого Бога», і так далі.
На захоплених територіях нацисти відкривали православні храми, в яких охочі могли помолитися «про христолюбних народу Німецького» і про швидку перемогу німців. «Перемогу подай, Господи, вождю народу німецького Адольфу Гітлеру», волали священики Псковської православної місії. Велику підтримку від православних ієрархів отримала «Російська визвольна армія» Власова. Ця підтримка не слабшає до цих пір: у 2009-му році керівництво зарубіжного крила РПЦ виступило із заявою, згідно з яким Власов - істинний патріот Росії », - сказано в повідомленні.
Це вже не перше скандальне заяву Патріарха Кирила, помилуйтеся розмірковувати на тему історії, а також суверенної держави Україна.
Кілька днів тому він озвучив свою версію катастрофи на Чорнобильській АЕС у 1986 році. За його словами, аварія стала розплатою за гріхи українського народу. З такою заявою Патріарх виступив на літургії в Києво-Печерській лаврі, тобто перебуваючи на державній території України.
При цьому Патріарх прибув до Лаври з шикарним кортежем десятка власних машин, включаючи особливо шановані Кирилом Cadillac Escalade і Toyota Land Cruiser, а також машини простіше.
Відеозйомка патріаршого кортежу знаходиться ТУТ.
«Господь міг і зупинити руку оператора, який, керуючи реактором, зробив страшну помилку. Господь попустив. І багато людей своєю смертю, можливо, внесли свій внесок у спокутування гріхів », - пояснив Патріарх Кирило свою оригінальну точку зору.
Перебуваючи вперше у ранзі голови Московської Патріархії на території України у липні 2009 року він не посоромився говорити про те, що українці підмінили історію Другої світової війни брехнею і служать Дияволу.
«Якщо ми створюємо помилкові історичні концепції, ми диявольську брехню, а диявол - батько брехні, закладаємо в основу буття народу. І такі експерименти не проходять », - заявив глава РПЦ в прямому ефірі телеканалу« Інтер ».
Під «брехнею» владика мав на увазі розсекречені в Україні архіви радянських спецслужб, історичну правду про масові репресії, українському національно-визвольний рух і Голодомор